fredag den 12. oktober 2012

Farvel Noa...

Her til aften midt i Disneysjov blev den ene af vores katte pludselig dårlig og kastede op.

I et hus med 7 katte er det ikke noget uvant, da der ofte kommer hårboller eller græs op, men da jeg gik over for at tørre opkasten op, lå hun oveni opkasten og var bevidstløs. Hun havde også tisset, og de to ting kombineret er ikke et godt tegn :-(

Jan tog hende op og lå med hende på brystet, men hun var helt væk og lugtede af ammoniak ud af munden = nyrerne er stået af...har haft flere katte med dårlige nyrer, så jeg kender tegnene og ved også, at der ikke er noget at gøre andet end at sige farvel...alt andet er bare at forlænge kattens lidelser for vores skyld.

Ungerne fik lov at sige farvel til hende - og vi snakkede lidt om, at hun nu skal op i himlen, og at man skal give slip, når ens elskede kæledyr ikke har det godt mere, for de skal ikke lide. Kort efter blev ungerne puttet, og Jan ringede til vagtdyrelægen, så han er nu kørt afsted for at få hende aflivet.

Farvel lille Noa - hils din mor og alle de andre misser, som jeg engang har været så heldig at dele mit liv med 


8 kommentarer:

  1. Åh. selvom det er det bedste for dyret, så er det bare så hårdt som ejer alligevel. Sådan har jeg det i hvert tilfælde. De kære dyr, kravler under huden på en.

    Men de gange vi har måtte sige farvel til et dyr, så har vi også forklaret vores børn at det er det ansvar man tager på sig når man anskaffer sig et dyr, nemlig at give dem det bedste liv og den rigtige slutning.

    RIP Noa


    Sidder ligefrem med en klump i halsen selvom jeg jo slet ikke kender Noa.

    SvarSlet
  2. En stor kattepersonlighed der helt klart vil blive savnet ;(
    R.I.P lille Tutti <3

    SvarSlet
  3. Hvor er det en sød og værdig nekrolog, du har skrevet.
    Noa ser ud til at have været en rigtig dejlig kat!!

    SvarSlet
  4. Nåh, hvor er det synd. Jeg har selv haft kat og selvom hun var syg, så syntes jeg det var meget hårdt at sige farvel.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  5. Åh søde.. Øv at starte ferien sådanne!
    Kram herfra

    SvarSlet
  6. 1000 1000 tak for alle jeres søde kommentarer.

    Noa var en meget speciel kat, der aldrig voksede helt, som hun skulle, så hun lignede en lille killing men havde en kæmpe personlighed. Hun var næsten udelukkende min kat og ret sær og svær at håndtere, men samtidig var det hende, der kunne komme ind midt om natten og pive på en helt speciel måde, fordi hun havde fanget en regnorm og hjerne rundt efter insekter ;-D Jeg savner hende og elskede hendes smukke ydre og sære sind, men ved også, hvornår man skal sige farvel, og det var det desværre tiden til nu...

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...