mandag den 1. oktober 2012

Har du set Bamse Bruno?

Som fast læser af bloggen ved du nok godt, at jeg har en svaghed for bøger - specielt børnebøger. 

I lørdags var jeg heldig at finde en af dem, jeg har ledt længe efter, nemlig "Bamse Bruno og myrerne" til kun 5,- i KommuneKram :-) 

Vi har i forvejen "Bamse Bruno og regnormen Luffe", og jeg kunne rigtig godt tænke mig de andre i serien, nemlig "Bamse Bruno, frøen Lisa og smådyrene i søen" og "Bamse Bruno og græshoppen Tippe"

Bøgerne er skrevet af Gunilla Ingves og er en vidunderlig fortælling om bamsen Bruno, der på magisk vis kan gøre sig lillebitte og følge dyrene i deres eget miljø. Foran og bag i bøgerne er der nogle fakta om det dyr, bogen handler om, og ellers følger vi Bamse Bruno og dyret, mens de kommer ud for både sjove, lærerige og farlige oplevelser sammen. 

Jeg har ved flere lejligheder brugt Bamse Bruno ved naturvejledning for mindre børn, og jeg kan varmt anbefale bøgerne, hvis du vil give dit barn en indføring i nogle af naturens små og store mirakler.

I går ledte vi faktisk efter Bamse Bruno og myren Elsa, da vi stødte på en stor myretue i skoven, men mærkeligt nok fandt vi dem ikke ;-)

Hvis du ligger inde med en af de andre bøger om Bamse Bruno, må du meget gerne kontakte mig på kreauglen@gmail.com. 





Hvor er Bamse Bruno og Elsa?

1 kommentar:

  1. Elsker også børnebøger (og alle mulige andre bøger)Er aldrig stødt på Bruno før, men han ser sød ud :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...