onsdag den 10. oktober 2012

Mød sælen Sylla!

I weekenden fik jeg også syet en sælunge til Helena efter et gammelt mønster fra Stof & Stil.

Helena og sælen Sylla, som hun har døbt hende, er nærmest uadskillelige, så de sidste par dage har Sylla været med i børnehaven. Det er også derfor, at Sylla har sådan et fint navneskilt om halsen, hvis nu de andre børn skulle spørge, hvad hun hedder, for "Så kan jeg selv huske navnet", som Helena svarede, da jeg spurgte, hvorfor det var så vigtigt med det navneskilt ;-)) Navneskiltet er lavet af skumbogstaver og manillamærke fra Tiger.

Sylla er syet af retrostof fra Pernille, Mor med meget Mere, og Mirjam, Æbleblomst, og er ligesom Filips slange og soveand fyldt med fiberfyld fra en gammel hovedpude. Jeg har valgt at brodere både øjne, mund og snude på og tilføjet knurhår, som ikke var på det oprindelige mønster. Øjnene er broderet på hvidt filt, og de er med til at give Sylla sit charmerende og lidt kiksede udseende med den fede krop, hvor hoved og krop går ud i et :-D

Nu venter en lille hund så på at blive syet til mellemstemanden David - alle delene er klippet, så alt er klart til en ledig stund foran symaskinen, som jeg håber på, at jeg snart får, for jeg elsker at sy de tøjdyr og at se, hvor glade ungerne bliver for noget så simpelt 


7 kommentarer:

  1. Hvor er den bare sød. Trist at mønstret er udgået. Jeg glæder mig til at se hunden. Er det også den fra stof og stil?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Ja, der er mange af deres gamle mønstre, som er ret fine, men jeg har heldigvis købt en del af dem for længe siden.

      Jeg blev jo helt vild med dine fine hunde, så det er efter det mønster, som jeg har klippet en hund af til David - så 1000 tak, for inspirationen ;-)

      Slet
  2. Hun er rigtig fin - og smart ide med navneskiltet:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, Marianne - og ja, det er også rart for mor at vide, hvad tøjdyrene nu hedder, for der er en del at holde styr på med tre børn, og sommetider skifter de sørme også navn :-D

      Slet
  3. Svar
    1. 1000 tak - Helena elsker sin Sylla, og det er jo den største kompliment en mor kan få, når hun trofast slæbes med i børnehaven hver dag ♥

      Slet
  4. Hun er da fin! Øjnene er sjove og ligner rigtig godt sæløjne!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...