mandag den 8. oktober 2012

Sssssssslange

I weekenden fik jeg endelig syet en slange af retrostof, som længe har stået på min to-do liste!

Slangens tykkelse er ca. som armen på en voksen person, og den er omkring 1,50 m lang, så den er perfekt i størrelsen til små barnehænder.

Mønsteret på slangen er fra "Alt om håndarbejde symagasin nr. 10/2012", og den er syet af lutter retrostoffer fra gemmerne. Jeg har bevidst arbejdet med at sætte farverne op, så de går fra blå til grøn og til sidst gult lidt a la en regnbue. Fyldet er fiberfyld fra en gammel hovedpude - det samme som jeg har fyldt Filips soveand med.

Slangen på mønsteret havde ingen tunge, så den har jeg tilføjet i gult filt, og så har den fået et lidt søvnigt udseende med øjenlåg og blikket, der kigger mod højre, inspireret af Lis Paludans skønne tøjdyr fra bogen "Legedyr og eventyr". Øjnene er også lavet af filt, der er syet på på symaskinen, så de er Filip-sikrede, for her går det ikke med øjne af knapper eller andet, der kan pilles ved/hives i/puttes i munden.

Den fine, søvnige retroslange skal Filip have i julegave, men David kastede straks sin kærlighed på den og fik derfor lov at lege lidt med den, inden vi pakkede den væk ;-)

Der er flere tøjdyr på tegnebrættet, for planen er, at mine tre guldklumper skal have hvert deres dyr, som deres mor har syet, så de har noget at huske mig for, når vi ikke er sammen - så stay tuned, hvis du kan lide, hvad du ser :-)


14 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak, skal du have Jeanette :-)

      Slet
  2. Hvor er den sød - jeg har også en på to do listen - nu må jeg snart tage mig sammen.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina - vil glæde mig til at se din version af stofslangen, for det er sjovt at se, hvor forskellige de kan se ud alt afhængigt af, hvilket stof man vælger ;-)

      Slet
  3. Den er da sød!! Jeg kan godt forstå, at David blev vild med den. :)

    Viggo fik sin i julegave sidste år, hvor han var 5 år, og den var et kæmpe hit. Jeg lavede også øjnene i filt (http://minesysler.blogspot.dk/search/label/slange), men dine er meget sødere!!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, Marianne - og jeg kan godt forstå, at Viggo blev vild med sin slange, for den er bare så fin :-)

      Slet
  4. Den er bare sød - og så skøn med de øjne...

    Jeg har også en til Viola på min liste - sjovt nok har jeg syet masser af dem, men bare ikke en til hende.
    Det er da for dårligt :)
    Jeg synes det er en rigtig god ide at lade farverne spille som en regnbue :)

    Kh. Betine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også ret glad for regnbueeffekten og de søvnige øjne, for den får ligesom lidt mere personlighed end bare med knapper eller pupiler, der kigger lige ud.

      Og se så at få syet en slange til Viola, for jeg elsker dine farvesammensætninger, så den vil jeg glæde mig til at se ;-)

      Slet
  5. Neeej, hvor er den bare sød og jeg elsker desuden også dit filtmad :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, Anna :-)

      Filtmaden har en særlig plads i mit hjerte, for jeg elsker at lave ting i filt, da det er sådan et taknemmeligt materiale at arbejde med, og så skal der ikke særlig meget til, før det ligner en million, når man lige giver den lidt gas med pynten ;-)

      Slet
  6. Den er super skøn! dejlige farver :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, Anja - jeg er også så glad for, at jeg valgte netop de stoffer på hylden, for de er så fine sammen :-)

      Slet
  7. skøn slange, er vild med dens lidt trætte udtryk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, når Filip har en soveand i forvejen, så skulle han da også have en soveslange ;-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...