mandag den 19. november 2012

En Blogland klassiker

Jeg har leget lidt med lufttørrende papirler fra Panduro Hobby og lavet små og store stjerner med ophæng i neonsnor (murersnor fra Stark).

Jeg kan varmt anbefale dette ler, for det var nemt at arbejde med - men husk at rulle det ret tyndt ud (max 5 mm tykt), for så tørrer de hurtigst og bliver også finest efter min mening ;-)

Leret er præget med en strikket doily, som jeg rullede ovenpå med en kagerulle i det våde ler. Da stjernerne var tørre, lakerede jeg dem en gang på for- og bagside med limlak fra Danalim, dels for at beskytte dem og så gav det en fin diskret glimmereffekt samtidig.

Jeg har heldigvis mere ler tilbage, så nu, hvor stjernerne er afprøvet, skal jeg helt klart prøve at lave nogle andre figurer, for det var vildt sjovt!

Stjernerne hænger nu og pynter på en gren i en gammel Arabia vase i den ene vindueskarm og venter på at få selskab af endnu en gren, så de ikke hænger så tæt, men nøj, hvor er de altså fine 

Jeg beklager de lidt "fimsede" billeder, men de måtte tages i aftenlys i går, inden min søster kørte hjem fra et lille minibesøg, for hun havde fået lov til at nuppe nogle stykker med hjem til hende selv og vores fælles veninde, Helle ;-)


6 kommentarer:

  1. Iiih, de er godt nok fine, Laila!! Sikke flot skarpe de er i kanten - og god idé med murersnoren - armen, altså, fik jeg sagt de var fine?! ;-)
    Hvis det ikke var SÅ besværligt at komme ned til min panduro, så havde jeg købt mig fattig (der, og ikke alle andre steder ;-)).

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Trine! Og så et lille fif - jeg sleb stjernerne let på kanterne med lidt sandpapir, inden de fik lak, så det er derfor, at de er så skarpe i kanten ;-)

      Jeg sendte bud med til min mor, der bor i Roskilde, hvor de har en Panduro og så blev det leveret af mor-bussen, næste gang vi så hinanden - super service, hvis du spørger mig (for hun tog også lige strygetøjet, da hun var her :-)).

      Slet
  2. De er superflotte, Laila! God idé, som børnene også kan være med til. Man kan vel bare bruge udstiksformene fra julekagerne :-)
    Kh Lotte (www.lottesroom.blogspot.dk)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ik - jeg er også ret stolt af dem ;-) Ungerne var med til at prøve at stikke dem ud, for det var ganske rigtigt gamle udstiksforme, som jeg anvendte, og det kan de sagtens klare med deres motorik. Har nogle andre forme, som jeg skal prøve ved lejlighed, men indtil videre nyder jeg bare at se på mine stjerner :-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...