onsdag den 21. november 2012

Jeg tapetserer...

Jeg er så småt begyndt at tapetsere det gamle Lundby dukkehus, som Helena skal have i julegave, og selvom det er noget værre pillearbejde, så er det sjovt og egentlig også ret hyggeligt at sidde med :-)

Jeg besluttede mig jo til udelukkende at bruge retrotapeter i huset, og her er så det første værelse - nemlig soveværelset med det fine "nye" tapet. Jeg har valgt kun at tapetsere den væg, som der oprindeligt var tapetsereret, og har ladet de andre vægge være originale og ligeledes med gulvtæppet.

Møblerne er nye Lundby dukkehusmøbler, og hvis jeg kan nå det, er planen, at jeg vil sy et andet sæt sengetøj i retrostoffer og nok også ombetrække puderne, så de passer bedre ind i den stil, jeg forsøger at ramme.

Jeg tror, at det bliver rigtig godt, når det bliver færdigt - så nu er jeg spændt på at høre, hvad du synes om det foreløbige resultat?


4 kommentarer:

  1. Det bliver da bare for lækkert det hus.. Det ser så hyggeligt ud.

    Hvis dukkerne skal have lidt parafume stående i soveværelset eller på badeværelset, så kan de laves af 2 perler der limes sammen. En stor gennemsigtig "facetslebet" perle nederst og en lille ensfarvet, rund perle øverst. Håber du forstår hvad jeg mener :o)
    dem kan du jo vente med at lave til efter jul, og så kan den lille husejer selv være med :o)

    SvarSlet
  2. Det bliver godt - ja, sengetøj og puder i retrostof, det ville altså være fint! Ku' godt selv blive virkeligt fanget af den dér miniature-verden, der er så mange muligheder - Lindas idé med parfumen, f.eks., fint og enkelt. Fedt som bitte små ting i vores store verden, får helt nyt liv når de tages ud af sammenhængen og sættes ind i en ny. Ih altså, jeg vil oss' ha' et dukkehus! ;-D

    SvarSlet
  3. Jeg vil gerne flytte ind. Synes, det ser super godt ud! Glæder mig til at se resten.

    Godnat,
    Sidsel.

    SvarSlet
  4. Glæder mig til at se det "live" vd det bliver gennemført lavet! Og jeg håber den Helena kommer til at elske huset, som du gør :) så nu kan det ikke hurtigt nok blive juleaften, så SMS tikker ind med et fedt billede af hende, når huset er pakket ud!

    Kram

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...