fredag den 16. november 2012

Lidt nyt om projekt dukkehus

For et stykke tid siden fremviste jeg jo et Lundby dukkehus, som jeg har arvet til Helena.

Projektet skrider stille og roligt fremad; nye dukkehusmøbler fra Lundby er blevet indkøbt som julegaver fra familien, og snart venter det sjove for mig - nemlig at begynde at tapetsere alle værelserne, så det nænsomt kan updates til 2012 :-)

Jeg har valgt at købe retrotapeter til dukkehuset - denne gang i Junettes Etsy Shop - og nøj manner det er godt nok svært at vælge, for hun har så mange fine! Hun har faktisk lige startet et udsalg op, hvor du får -30% - så skynd dig forbi, hvis du mangler lækre tapeter eller retrostoffer, for det har hun mange flotte af 

Søde Betine, i hælene på en nullergøj, har også lovet at hjælpe mig med nogle andre tapeter, for det er godt at have lidt at vælge imellem, da det er svært at vide, hvor godt de passer til de eksisterende gulve/tæpper, før end man har set det i virkeligheden :-)

Selvom det er en dyr løsning af bruge retrotapeter til sådan et projekt, synes jeg, at det er en god investering, da jeg vil elske at se på det hver dag - og så synes jeg altså, at det klæder det gamle dukkehus vildt godt, at man vælger lidt tidstypiske tapeter frem for mere nutidigt papir.

Det er bare min ydmyge mening om projekt indretning af dukkehus - for selvom jeg har set mange flotte dukkehuse, hvor man netop har valgt nutidigt papir - har jeg fundet frem til, at jeg altså er lidt oldschool på det punkt ;-)

God weekend!


8 kommentarer:

  1. De er fine, glæder mig til at se det færdige resultat:)
    God weekend
    KH Mia

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ik' - og jeg glæder mig også bare såååå meget til at komme igang med at tapetsere :-)

      Slet
  2. Åååh, så smukke tapeter! Er særligt pjattet med retrotapeterne i blå nuancer, er sikker på I får det fineste fine dukkehus!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker også de blå nuancer på både retrostof og retrotapeter - men nu kan jeg også godt lide aquafarver sådan generelt, så det er nok derfor ;-)

      Slet
  3. Lyder godt at det går den rigtige vej med projektet. Jeg har sendt dig en mail omkring dukkehusmad.

    Tjek også min give away jeg lige har startet idag. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, for tippet Linda - jeg skyndte mig jo fluks ind og tilmeldte mig din give away, og ellers er jeg frisk på en byttehandel, hvis jeg ikke skulle være så heldig at vinde :-)

      Slet
  4. Jeg glæder mig også til at se hvor flot det bliver... Håber at nå posthuset i morgen :)
    Kh.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak søde - og det vil jeg glæde mig til, for det kribler i fingrene for at komme igang :-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...