onsdag den 5. december 2012

Fra mig til mig...

Ja, så er der sørme blevet shoppet lidt MIG :-)

Hvis det skulle være gået din næse forbi, så har jeg jo en svaghed for retrostoffer, og denne gang er det blevet til tre skønne børnestoffer købt hos Line, XoEinDing, og Karen Elisabeth, Arliana's - Hverdagens små fornøjelser. Derudover er jeg faldet over to hele dynebetræk købt hos Just Retro.

Graziela stoffet med pigen i sengen er allerede blevet skåret til firkanter sammen med en masse andre darlings, der skal ende med at blive et sengetæppe til min mindstemand Filip, mens de andre stoffer blot ligger og hygger sig på hylden, indtil jeg får en idé til, hvad de skal bruges til ;-)

Og så et lille tip til sidst til dig, der også godt kan lide at lave patchworktæpper: jeg har været så heldig, at min mand har skåret to skabeloner ud til mig i plexiglas til at skære firkanter efter 

Skabelonerne i plexiglas kan jeg varmt anbefale, da man kan se, hvor på stoffet, at firkanten bedst kan placeres i forhold til motiverne, og så er de nemme at skære efter, når man bruger rullekniv.

Darlings skåret i firkanter til Filips sengetæppe
Plexiglas skabeloner til patchwork (inkl. genskin af fotografen ;-))

3 kommentarer:

  1. God ide med skabelonen. Den må jeg overveje :-) jeg har plexiglas liggende:-)

    SvarSlet
  2. Mega smart! Sådan et stykke glas kunne godt komme på min ønskeseddel her til jul :-).

    SvarSlet
  3. Ja, plexiglas skabelonerne er et hit - den eneste ulempe er, at de er glatte. Derfor plejer jeg at lægge et par af de klodser (nærmest som en ishockeypuk), som min søde mand har drejet fire af til mig i rustfri stål :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...