torsdag den 27. december 2012

Julen - og afsløring af dukkehuset!

Håber, at du også har haft nogle dejlige juledage sammen med din familie :-)

Juleaften holdt vi hjemme hos os selv sammen med mine forældre, min storesøster og et hold gode venner. Det var en rigtig hyggelig aften med god mad, dejligt samvær - og alt for mange gaver til de tre små - som de forståeligt nok var meget spændte på at pakke op.

Min familie blev og sov til dagen efter, hvor den stod på at hygge og samle Lego til den store guldmedalje både Duplo, City og Friends, en dejlig gåtur og masser af restemad.

Jeg har selv fået en masse dejlige gaver, men i stedet for at vise dem alle frem her på bloggen, så har jeg valgt, at jeg hellere vil lave nogle indlæg med dem, som har en særlig historie, eller som betyder noget specielt for mig, da det andet egentlig er ret uinteressant og meget materialistisk, og sådan er jeg slet ikke...

Helena og Davids bedste gaver var heldigvis dukkehuset og et Starwars lyssværd, som larmer enormt meget (og som vi selv har købt til David ;-)), men som han elsker  Filip er endnu så lille, at han ikke helt har fattet konceptet med gaver og juletræ, men til gengæld har han hygget sig gevaldigt sammen med sin elskede morfar ;-) 

Hele min familie samlet om Filips ene julegave - et Lego Duplo zoo

Der pakkes spændt op...

En stille stund med tegning på Davids nye Brio tavle

Davids bedste gave: et lyssværd

Filip og morfar leger med Duplo 

Hvad mon gemmer sig under dynebetrækket? Altså udover vores ene kat, Arthur ;-)

Uhhh, det er spændende!

Nøj, det var fint med lys og møbler 

Så er der flyttet lidt rundt og sat lamper og billede op ved fælles hjælp

Der skulle også lukkes dør og slukkes lys, så Helena rigtig kunne se på lyset i sit fine dukkehus

14 kommentarer:

  1. Wauw hvor er det bare et fint hus:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak skal du have Julie :-)

      Slet
  2. Rigtig glædelig jul til dig og din familie søde...

    Hold fast hvor er det bare blevet skønt og helt og aldeles fantastisk det dukkehus - så flot altså ;)

    Kh Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak og i lige måde ♥

      Jeg må tilstå, at jeg også er helt vild med det dukkehus, og jeg synes, at det var sååå hyggeligt at lege i det sammen med David og Helena her til aften ;-)

      Slet
  3. Ih hvor er det blevet flot og enormt hyggeligt med lys i stuerne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, Linda - og jeg har ikke glemt vores lille måske-byttehandel om dukkehusmad kontra filtmad, men jeg afventer lige og ser, om Helena stadig synes, at det er sjovt at lege med om et stykke tid ;-)

      Slet
  4. Nøj hvor blev det fint med lys i det skønne dukkehus. Dejligt at børnene blev glade for deres gaver, der er faktisk ikke ret meget ved juleaften hvis ikke der er mindst en gave der hitter!

    God nytår til jer allesammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rosen, Marina - og du har helt ret mht. til gaverne :-) Og også godt nytår til dig!

      Slet
  5. Rigtig fint resultat - kan godt forstå hvis hun er glad for det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Maria - jeg tror også, at jeg ville have elsket det i hendes alder ♥

      Slet
  6. For dælen hvor er det blevet godt..... det gamledukkehus !!!
    Og sikke nogle skønne jule billeder!!
    Er vild med spændet mellem Lyssværd og retrodukkehus... sådan!
    Rigtig godt nytår til dig, bukkebruserne, manden din, Mosti og dine forældre !

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke - hvem skulle have troet det, når man så det stå der på loftet sammen med alle de andre ting?!

      Og her er der ingen smalle steder mht. til at få det, man ønsker sig, for selvom mor elsker retrostoffer og tapeter for deres farver og mønstre, så kan hun også sagtens anerkende, at den slags ikke nødvendigvis er helt nok, når man er en lille mandlig bulderbasse på 3 år, der trods sin forkærlighed for cremer og storesøsters klæd-ud-kjoler også synes, at et lyssværd er såååå sejt ;-)

      Også godt nytår til dig søde Marianne - jeg glæder mig til at høre om din jul (og om evt. retrogaver ;-)), når vi ses i det nye år ♥

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...