torsdag den 3. januar 2013

10 hurtige om mig...

Ja, jeg hopper med på legen med 10 hurtige om mig, som jeg bl.a. har set hos Didde-Louise, Vaga Vong, Christina, Carla og krudtuglen og Trine, Stjernepels, så here goes:

1. Jeg er en gang besvimet i biologiundervisningen på HF, hvor vi skulle tage blodprøve på os selv ved at  stikke os i fingeren, for jeg er panisk angst for nåle og kan næsten brække mig ved indslag om operationer i tv

2. Jeg er gift med min første kæreste, som jeg har kendt siden jeg var 16 år og han 17 år. Vi mødte hinanden, da vores forældre har sommerhus samme sted på Sj. Odde. Han påstår, at han fandt mig som en strandvasker og har bitterligt fortrudt, at han blæste liv i mig :-D 

3. Da jeg gik i folkeskole, gik fremtidsdrømmene i retning af marinebiolog eller arkæolog -  men det endte med en uddannelse som folkeskolelærer og naturvejleder

4. På trods af et meget udadvendt job er jeg privat ret indadvendt og genert og trives fantastisk i mit eget selskab 

5. Jeg tror på, at der er mere mellem himmel og jord og var som yngre overbevidst om, at jeg var heks - så meget, at jeg var i folkeskolepraktik som krystalhealer hos Jette Holm ;-) 

6. Jeg har med stor succes brugt Anni Koch Knudsen, som er clairvoyant og healer, til at løse adfærds- og helbredsproblemer på flere af vores dyr

7. Jeg har medvirket i flere tv-indslag pga. mit job - bl.a. i et afsnit i en serie om Sjællandsleden på TV2 East (4.13 min. inde i programmet...)

8. Jeg har været inde i forsvarets største transportfly Hercules C-130 en masse gange, da min mand var flymekaniker på Flyvestation Værløse, inden de lukkede

9. Jeg er ekstremt klodset - eller "uheldig", som det hedder herhjemme ;-) - og har smadret to diamanter i min vielsesring, så nu er to ud af 7 sten udskiftet med en safir og en rubin symboliserende David og Helena. Ringen i sig selv er af titanium, så den har det ikke lykkes mig at smadre endnu :-D

10. Jeg er seriøs boldspasser og har gået til motorik som barn - finmotorikken er der styr på, men grovmotorikken halter altså stadig i en alder af 36 år!
Og så har jeg altid været glad for dyr, selvom jeg kun er vokset op med akvariefisk 

15 kommentarer:

  1. Iiih, hvor fedt du også er hoppet med på vognen, elsker disse indlæg! Og du har linket til mig, juble - tusind tak :-D
    Vi har delt drøm - jeg ville også være marinebiolog, men jobudsigterne var simpelthen for ringe til at jeg ville gå den vej. Griner af "uheldig" og boldspasser - det kunne også være mig (bliver kaldt "butter-finger", fordi ALT glider ud af hænderne på mig ;-D).

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig hoppede jeg da med på vognen, for jeg elsker selv den slags indlæg ;-) Og velbekomme med linket - din blog er så fin, og jeg elsker at læse med, så lidt reklame havde du helt klart fortjent ♥

      Aj, hvor er det skægt :-D Du hører til en af dem, jeg virkelig godt kunne tænke mig at møde in real life og ikke kun gennem blogland, for jeg er sikker på, at vi ville have meget til fælles ;-)

      Slet
    2. Tusind tak, Laila, det var sødt sagt - det hele, forståes! ;-) Ja, det er lidt skægt, jeg tænker også vi har meget tilfælles - så sig du bare til, hvis du en dag står og kaffetørster i Søften ;-)
      Ha' en god aften.
      Kh. Trine

      Slet
  2. Det er altså ret sjovt med de her 10 om mig, og jeg har netop også lige lavet min om 10 om mig, hvis du har lyst til at læse den:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg smutter fluks over og læser hos dig Helena ;-)

      Slet
  3. Hyggeligt at læse lidt om dig :o)

    jeg hoppede også med på den i forgårs. Det er faktisk lidt sjovt og hyggeligt at læse som alle de fantastiske piger der står bag de forskellige blogge.

    Den med nåleskræk, det kunne også have været mig.. Jeg er også panisk overfor nåle.. men jeg tvinger mig selv, ved at være bloddonor. :o)
    men stikke mig selv... !! aldrig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også lige været inde og læse dit indlæg - sjovt nok var det slet ikke gået op for mig, at du boede her på Sjælland ;-) Og så var jeg altså flad over den kommentar med korsang - og jeg som gik og troede, at hele pointen med at gå til den slags var, at man kunne øve sig og lære nogle teknikker, så man blev bedre, men åbenbart ikke :-D

      Bloddonor - flot at du kan, men NEJ TAK - jeg synes, at det var rigeligt med alle de blodprøver, der skulle tages i mine tre graviditeter!

      Slet
  4. Jeg tror jeg må igang med sådan et indlæg i morgen, synes det er så skønt at læse lidt personligt om jer andre :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må jeg lige forbi og læse...

      Slet
  5. Skønt at læse lidt mere om dig - du lyder som en dejlig person at drikke en kop varm kakao med - måske helst ude i en skov ;-) ?

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde - og du siger bare til, hvornår vi skal have kakao i skoven ;-)

      Slet
  6. Spændende at læse lidt mere om dig! Jeg har også prøvet at besvime til skolepraktik hos kirurg på sygehuset, dog kan jeg godt klare at kigge på det i fjernsynet :o) Du virker som en rar person ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have Elena :-)

      Det var helt ærligt lidt grænseoverskridende at lave sådan et indlæg, men egentlig også ret sjovt, for det giver forhåbentlig et mere nuanceret billede af personen bag bloggen...

      Og rart at høre, at jeg ikke er den eneste, som kan besvime over den slags!

      Slet
  7. Annonce: En besvimet strandvasker som drømmer om at blive marinebiolog for at trives i eget selskab, er nu kureret for adfærdsproblemer som heks og optræder gerne i tv ønsker at træne motorik i en Hercules.... Ihhh det forklarer jo en hel del. Super viden at du har bidraget med og vil aldrig (på noget tidspunkt) bruge det imod dig. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Pernille - og du ved jo, at du får ryddet overmunden eller bliver kørt over af naturmobilen, hvis du bruger personlige oplysninger mod mig :-D

      Tror du forresten, at jeg kan få din annonce på intra, for den opsummerer jo på fineste vis, hvem jeg er ;-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...