fredag den 25. januar 2013

Månedens retro-favorit #1

Jeg har meldt mig til blogudfordringen Månedens retro-favorit hos Marthe, Arvingen.com.

Kort fortalt går udfordringen ud på, at man hver måned skal fremvise et af yndlingsstofferne fra samlingen og derpå lave noget ud af det.

Januars yndlingsstof er en rigtig forårsbebuder med patchwork i gule, grønne og blå nuancer :-) Stoffet har jeg købt for længe siden hos Edith, detdumanglernu.dk, hvor jeg købte en stor bunke betræk.

Jeg har syet en shopper ud af stoffet, og den er foret med det fine gule stof, som jeg fik af en kollega på mit arbejde, og som jeg tidligere har syet en soveand af.

Formen på shopperen kan helt klar godt være bedre; håndtagene er for brede og kunne også godt være længere, men nu fik jeg prøvet at sy denne model og øvet mig i at sy foer og håndtag sammen og lave fine kantede hjørner ;-) Jeg tog udgangspunkt i en plastikpose og i denne tutorial, som jeg har på min Pinterest sammen med en række andre taskemodeller, som jeg gerne vil prøve af.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...