tirsdag den 29. januar 2013

Min lille påfugl

Som så mange andre forelskede jeg mig i det fine påfuglekostume, da jeg første gang så det på Pinterest for snart længe siden ♥ 

Nu er der jo snart gået Bloglands inflation i påfugle ;-) - men så er det jo heldigvis sjovt at se hinandens fortolkninger af kostumet, så her er min version ud fra DIY på bloggen The Train to Crazy, og maskeinspiration fra Etsyshoppen Littlebitdesignshop.

Masken er lavet af filt, som er limet på stift karton og pyntet med guld pallietter. Den sidder fast med sort, flad elastik (0,5 cm tykkelse).

Nederdelen er lavet af tylstrimler i turkis, grøn og brun tyl (ca. 1 m. af hver) fra Stof & Stil, som er bundet på en bred sort bukseelastik.

"Øjnene" (15 stk.) på nederdelen er tegnet og klippet i frihånd og derpå syet sammen med neongul tråd fra Betty P. Imellem "øjnene" er der syet turkis satinbånd i længderne 24 cm, 34 cm og 44 cm. Båndet ligger dobbelt, så båndene kan knyttes på elastikken med passende mellemrum præcis som tylstrimlerne.

Elefanthuen i blåt glimmerstof (1 m. til 79,- i en lokal stofbutik) er syet efter Helenas egen hue og er blot overlocket ligesom blusen, der er syet efter et gammelt blusemønster i Ingelise/Alt om håndarbejde model nr. 30, blad nr. 2 Februar 2007.

Til fastelavnsfesten i børnehaven hører selvfølgelig også skønne pallietsko fra H&M, brune strømpebukser og grøn bluse under den blå top, men nu var det lige, hvad damen gad at stille op til denne mørke eftermiddag netop hjemvendt fra børnehaven ;-)






10 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin :-)
    Skulle der ikke kun være "øjne" bagpå?!

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker og nej til kun øjnene bagpå, for more is more, når det står til Helena og hendes far, som har klippet alle øjnene, så den kamp vandt moderen ikke ;-)

      Slet
  2. Svar
    1. 1000 tak - og det synes Helena heldigvis også, så hun glæææææder sig til, at det bliver fastelavn og kan næsten ikke vente :-)

      Slet
  3. Den er superfin og meget anderledes end min, men sjovt at se forskellige udgaver:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  4. Hold nu op, hvor er den flot!!! Og jeg er da HELT enig med faren og Helena, så smukke "øjne" kan man da ikke få for mange af, eller på den forkerte side ;-D
    Jeg har også pinnet kostumet, synes det er meget, meget smukt, og herligt med en masse forskellige fortolkninger.

    SvarSlet
  5. Wow hvor er det blevet godt! Jeg kan godt forstå hun er begejstret for det - fantastisk kostume og meget gennemført.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...