tirsdag den 15. januar 2013

Syge børn og det dejligste bytte

Det er ikke, fordi verden bag bloggen står stille, at jeg ikke er så aktiv i øjeblikket, men desværre har ungerne været ramt en del af sygdom de sidste par uger :-(

I sidste uge blev jeg ringet hjem til en syg David, der havde kastet op i børnehaven, og som derfor holdt fri dagen efter sammen med mig for at komme til hægterne igen. Nu er den så gal igen, og denne gang er både David og Filip blevet ramt af falsk strubehoste, så alle ungerne er hjemme sammen med mig idag.

Selvom det er træls endnu en gang at skulle blive hjemme fra arbejdet og alle de opgaver, jeg burde have løst idag, så er det hyggeligt at være hjemme sammen med mine tre små guldklumper trods snot og søløvehost - og vi slap for at skulle ud i alt den sne, der er faldet de sidste par dage (godt 20 cm) :-)

Her er blevet leget, set Disney Junior og spillet Pippi spil på vores gamle pc, der er kommet til ære og værdighed igen på Helenas værelse, og der er ingen tvivl om, at ungerne nyder at være hjemme sammen med mig og hinanden ♥ 

Og heldigt nok var vi også hjemme idag, da posten kom med pakke til både mig og manden - lidt nyt grej til hans jagtriffel og den fineste byttehandel til mig - nemlig en ny Pomona krukke med bier :-)

Da jeg fremviste min lille samling af Arabia Pomona marmeladekrukker, skrev Ellen, Her en af dagene, en kommentar som i den grad vakte min interesse: hun havde en af de fine krukker, dog uden låg, som hun ikke brugte, om jeg var interesseret i den?

Og ja, det var jeg i den grad, så nu bor Ellens fine bi-krukke hos mig, og som tak sender jeg noget fint retrostof retur :-) Stoffet kan jeg desværre ikke vise, da Ellen har ønsket, at det skulle være en overraskelse, så når ungerne igen er friske, er der den dejligste pakke på vej retur til dig, Ellen 

Ellen havde endda spottet min kærlighed til både dyr og børnestof og pakket krukken ind i de fineste Bambi-lapper og en rest skønt bæk- og bølgestof med jungledyr på og skrevet fint kort med udklip fra Bambi, så det var lige endnu et lyspunkt i endnu en dag fyldt med sygdom :-)


Og så får I lige udsigten fra mit køkkenvindue idag: Grønirisk, Skovspurv, Blåmejse og Musvit på foderbrættet

4 kommentarer:

  1. Kære laila- nej hvor er det kommet hurtigt frem- jeg var på posthuset i går eftermiddag :-) Dejligt at du kan lide dyrene- og at det kan gøre en lidt træls dag lidt hyggeligere :-) jeg glæder mig til overraskelse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, sommetider kan man godt blive positivt overrasket over Post DK :-)

      Helena har allerede set sig lun på lapperne med Bambi, så jeg må lige tænke over, hvad de kan trylles om til ;-) Jeg har været ovre med din pakke her til aftenen i vores lokale postbutik, så hvis alt går vel, skulle din overraskelse gerne lande hos dig senest fredag.

      Og endnu en gang tak for krukken - jeg er virkelig glad for den og for, at du ville bytte med mig ♥

      Slet
  2. Årrrh...... hvor er det bare en fin krukke!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg elsker også mine bier, som nu står og hygger sig ved siden af de andre Pomona krukker og gør mig SÅ glad hver dag, når jeg kigger på dem i køkkenvinduet :-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...