mandag den 11. februar 2013

Liberty fra London

I torsdags bestilte jeg en stak lækkert Liberty stof hos Shaukat & Company i London, for hvad er bedre end shopping, når man er ked af det ;-)

Stofferne ankom allerede idag og nøj, hvor er de altså fine både i design men så sandelig også i kvaliteten, så hvis du spørger mig, er de alle pengene værd  Meterprisen på Liberty er som bekendt lettere peberet, men ved at bestille det hos Shaukat, har jeg ca. givet halvdelen af, hvad det koster i Danmark, og så har de vildt mange forskellige designs at vælge imellem!

De fine Liberty stoffer skal bruges til nyt forårs- og sommertøj til Helena og en etagekjole til mig - og så lidt til hjemmet i form af puder - så nu skal det bare vaskes og klippes, og så venter symaskinen...

Jeg har i forvejen nogle smårester af Liberty stof, som jeg har arvet af en ældre dame, og så købte jeg jo også en stak af Hanne, Tulipaner & Tomater, sidste år, som også bare venter på, at jeg får sat saksen i det...og så kom jeg sørme også lige til at shoppe lidt mere, da Cecilie, Hvad bier tænker!, havde oprydningssalg, så yderligere to lækre Liberty designs er på vej med posten ;-)

Jeg kunne godt tænke mig at sy et par posebukser a la Liberty bukserne fra Daisy til mig selv, så er der nogen, som kan anbefale et godt mønster? 


12 kommentarer:

  1. Super lækre stoffer! Kan du huske hvad navnet er på stoffet der ligger øverst og nederst?? Pft:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Navnene står på billederne af stofferne - men ellers får du dem lige her: det øverste hedder Betsy (light blue) og det nederste hedder Mauverina (lilac);-)

      Slet
  2. Super fine stoffer, jeg er også blevet rigtig vild med liberty og vil også snart lave en bestilling. Det øverste print har jeg også lige købt det er så fin, tror det skal blive til en lille skjorte til Filippa.
    Hvor store stykker køber du, jeg mener det er lidt svært, jeg vil gerne købe hjem så jeg har til de kommende projekter, men jeg har ikke helt bestemt hvad jeg vil sy endnu :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har kun købt 1 meter af hver for dels at se de enkelte designs og så for at prøve at handle hos Shaukat.

      Det er jo en større udskrivning for de 6 meter (ca. 990 kr. alt inklusiv - som svarer til 165 kr./m), så hvis det nu gik galt, så måtte jeg jo hellere begrænse mig ;-)

      Heldigvis var der både hurtig og fin service, så jeg har i hvert fald ingen betænkeligheder ved at handle der igen - det skulle så lige være min pengepung, som havde det :-D

      Slet
  3. Lækkert! Jeg har også tidligere købt hos Shaukat både på nettet og i deres fysiske butik i London. Det var en meget sov oplevelse og lidt af en kunst at finde rundt blandt de mange stoffer i den relativt lille butik. God fornøjelse med de smukke sager! Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu blev JEG lige helt misundelig; Jeg har været i London flere gange sammen med min søster, inden jeg fik børn, men der var det nu ikke lige stofbutikker, som der blev shoppet i, og nu gad jeg godt at se Shaukat live og ikke kun på nettet ;-)

      Slet
  4. WOW... Kan se, at jeg har guld til at ligge i gemmerne.
    Fandt sidste år et stort stykke stof i genbrug, som jeg syntes var lækkert og ser nu, at det er magen til det første du viser.

    Glæder mig til at se, hvad du syr af bukser til dig selv, da jeg netop selv havde samme tanke med det fundne stof.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, du laver da også altid de mest fantastiske loppefund, Tove!

      Jeg skal bare lige have fundet det rigtige buksemønster, inden jeg giver mig i kast med Libertystofferne, så jeg tænker, at det nok bliver afprøvet i en billigere bomuldsvariant først ;-)

      Slet
  5. Jeg fik også Liberty stof fra Shaukat i sidste uge, og oplevelsen med at pakke det ud, når det kommer er bare så skøn- stoffet er jo endnu mere lækkert i virkeligheden end på billederne. Måske jeg skal prøve Strawberry Thief nbæste gang- den ser godt nok lækker ud. Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænke nok, at der var andre "stofafhængige", som kunne følge mig i den helt specielle oplevelse ved at pakke noget så lækkert ud :-)

      Jeg faldt for lige præcis den variant af Strawberry Thief, fordi farverne er helt fantastisk klare og fine sammen - og så passer det perfekt som modspil til nogle puder a la Hay, som jeg er ved at sy af uldfilt til sofaen, så en del af det design ender som pude.

      Slet
  6. Jeg har også overvejet at købe i deres netbutik et par gange. Nu hvor jeg læser om dine erfaringer er det da vist bare at komme i gang :-) Det er nogle utrolig lækre mønster du har købt. Glæder mig til at se det opsyet!
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan kun sige god fornøjelse med shoppingen, men pas på pengepungen, for der er så mange fantastiske designs at vælge imellem ;-)

      Og jeg kan næsten heller ikke vente med at komme igang med at sy af de lækre stoffer!

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...