lørdag den 9. februar 2013

Månedens retro-favorit #2

Så nåede vi til Månedens retro-favorit for februar måned: lilla, pink og hvide blomster i en skøn forening, som er blevet til et nyt penalhus til mig :-)

Penalhuset har foer af Södahls fine Forglemmigej design i form af en orange/koral akryldug fra deres forår/sommer kollektion 2012 købt som rest i den lokale Bahne. Lynlåsen er fra gemmerne, og det fine neon koral grosgrain bånd er fra mit indkøb hos Betty P.

Mønsteret til penalhuset har jeg lavet ved at "slagte" et gammelt penalhus fra min egen skoletid, som ærlig talt havde set bedre tider, men du kan finde en fin DIY på et tilsvarende hos Merete, Mor-skaber.

Jeg har strøget vliesofix bag på akryldugen/retrostoffet, så de to dele er blevet limet sammen, og derpå valgte jeg at zig zagge det hele vejen rundt langs kanten, inden jeg syede det sammen for at mindske risikoen for, at det trævler ved brug.

Et lille tip: Jeg brænder altid enderne på grosgrainbåndet med en lighter, så det ikke trævler, og da lynlåsen er klippet til, fik den samme tur ;-)

Det er bestemt ikke det sidste penalhus, jeg syr, da det trods lidt fiflen ved sammensyningerne i enderne er nemt og hurtigt at lave, og så kan man jo få det lige, som man vil have det ♥ 





2 kommentarer:

  1. Super fin februar favorit, både stoffet og der færdige resultat.

    SvarSlet
  2. 1000 tak skal du have, Jeannett - jeg er også rigtig glad for mit nye penalhus :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...