onsdag den 20. februar 2013

Mere Liberty og retro

Posten har været sød ved mig i denne uge og er kommet med både lækkert Liberty stof, skønne retrostoffer og fine symønstre - det er nu rart med sådan en sød postmand ;-)

Libertystoffet er købt til oprydningssalg hos Cecilie, Hvad bier tænker. Det er gode store stykker, så jeg satser på, at Pepper-designet skal blive til et par bukser til mig, men jeg leder nu stadig efter et egnet mønster på libertybukser?

De skønne retrostoffer er købt hos Annchen, og jeg kan godt afsløre så meget, at et af dem bliver næste måneds retro-favorit - kan du mon gætte hvilket? Det er to mindre stykker og et juniorbetræk, som er i fin stand, dog var der desværre et lille hul i det ene hjørne, som nok er blevet nuldret og nusset med kærlighed af mange børn siden 70'erne ;-)

Og så var der lige de fine symønstre, som jeg har købt hos Moster Anne.

Jeg håber, at Helena kan passe kjolemønsteret, så det kan blive opsyet i et af mine skønne Libertystoffer, men ellers har jeg lavet en aftale med min mor om, at hun skal hjælpe mig med at konstruere det til et nummer større, for den slags kan hun nemlig ;-)

Drimasauren kunne jeg altså ikke stå for  På en eller anden måde minder den mig lidt om et Lis Paludan mønster, og hende har jeg jo et soft spot for (det er hende med soveanden, hvis du ikke lige ved, hvem jeg taler om ;-))

 


8 kommentarer:

  1. Sikke en masse fint stof du har købt :)
    Glæder mig til at se hvad du får lavet ud af det!
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Sabrina - og jeg kan godt afsløre, at noget af det allerede er blevet indviet ;-)

      Slet
  2. Det er garanteret det i nederste hjørne, som der skal laves en månedsfavorit i i marts ;-).
    Smukke sager du har fået hjem :-).

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde - og niks det er ikke det i nederste hjørne, som bliver Månedens retro-favorit i marts - selvom det nu også er fint ;-)

      Slet
  3. Jeg tror nu det er det øverste retrostof der er månedsfavorit. Det kan jeg nemlig mægtig godt lide.

    SPændende at se kjolen færdig.
    Jeg melder mig lige som fast læser. synes du har en spændende blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til Henny - og du gættede sørme rigtigt, for det er det øverste stof, som bliver til en kommende fødselsdagsgave til min datter, og som jeg viser frem i Månedens retro-favorit :-)

      Kjolen skal jeg lige have lidt support på fra min mor, men ellers glæder jeg mig også til at sy en til min datter Helena ♥

      Slet
  4. Svar
    1. Liberty + vintage fabrics - what's not to love ;-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...