onsdag den 20. marts 2013

En lille hurtig give away

Da vi skal flytte på arbejdet, har jeg måtte pakke alle mine ting og sager i papkasser.

Mit i oprydningen faldt jeg over nogle af de fine plakater fra Den Store Vinterfugletælling 2011, og en af dem søger nu et nyt hjem hos en af jer kære læsere 

Plakaten er tegnet af kunstneren Carl Christian Tofte, og han har taget udgangspunkt i, hvordan mange af os kigger på fugle om vinteren - bevæbnet med kikkert og fuglebog indenfor i varmen ;-)

Fuglene på plakaten er nøje udvalgt, da det er de fugle, som blev registreret i flest haver, da Den Store Vinterfugletælling blev udført i årene 2007-2011.

Plakaten måler 84 x 60 cm.

Reglerne for deltagelse i denne lille hurtige give away er meget simple:

Læg en kommentar, som selvfølgelig meget gerne må handle lidt om fugle, og så er du med i opløbet!

Og husk at oplyse din e-mail, hvis du ikke har en blog, hvor den står på ;-)

Vinderen er trukket søndag d. 24/3, som du kan læse her





15 kommentarer:

  1. Hej hvor er de flotte.. Jeg ved ikke så meget om fugle. Du er velkommen til at deltage i min giveaway på denkreativeidemager.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Nej hvor er den fin! Plakaten vækker minder til mit barndomshjem, sådan så vores vindueskarm nemlig ud :-) Min far er fritidsornitolog og jeg er vokset op med fuglehuse, fodrebræt og fugleture. Når vi var ude at køre i bil havde min far - og har det vist egt stadig - sin kikkert inde for rækkevidde og var ikke sen til at stoppe, hvis han havde set en spændende fugl. Jeg husker især en gang, hvor han hentede min veninde og mig kl 4-5 om morgenen ved en fest, og der måtte han da lige pludseligt stoppe, fordi han havde set en høgh eller noget. Den ville jeg elske at have hængende - ville også elske at forære min far den :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er den sød!! Er især vild med hvordan det ligner et vindue og man kigger ud :) (Den vil passe godt hjemme hos os, da vi har seriøst mangel på vinduer... og så lige ud til foderkuglerne endda!)
    Jeg vil ikke sige jeg kender en masse til fugle, men vi har hvert forår et allike par, der bygger rede lige under taget på vores skur, og selvom de da larmer en masse - så er det bare så hyggeligt, når de små unger begynder at baske rundt i haven :)

    SvarSlet
  4. Hvor er det en fin plakat. Den ville jeg elske at vinde.
    Den husker mig på hvor hyggeligt det er at se ud tit fuglene på foderkuglerne..

    i forgårs måtte jeg lige hjælpe en lille rødkælk ud fra garagen, den havde forvildet sig derind da jeg hentede hønsefoder. :o)

    SvarSlet
  5. Jeg er helt sikkert med. Lige nu drømmer jeg blot om fuglesang og ikke mindst FORÅR, mere kan jeg vidst ikke sige.

    Helena

    SvarSlet
  6. Ejj, sådan en plakat tror jeg min datter vil elske at kigge på og være udgangspunkt for nogle gode snakke.

    SvarSlet
  7. Jeg aner intet om fugle, men når jeg går ud og handler en forårs dag, og jeg kan høre fuglene kvidre og dufte blomsterne, det gør mig lykkelig i et kort minut, så sådan en plakat ville passe perfekt hos mig. :)

    millamusen@jubii.dk

    elskershopping.blogspot.com

    SvarSlet
  8. sød give away. den skulle helt sikkert hjem til min onkel der elsker at kigge fugle :)

    kig også gerne forbi min give away: http://krea-kaos.blogspot.dk/2013/03/give-away-10.html

    SvarSlet
  9. Lækker give-away

    Fuglefløjt er en forårs-lyd... og jeg kan næsten ikke vente til, luften er fyldt med dem igen. Specielt i kolonihaven hvor jeg fodre, netop for at holde fuglene i haven... iiihhh jeg glæder miig!!!

    SvarSlet
  10. Jeg sover med vinduet åbenet i soveværelset hele året rundt, og selvom det er irriterende når fuglene begynder at synge ved meget tidlig daggry, er det også en slags taknemmelighed, både over de lyse dage og over muligheden for at høre dem :) 030768(a)gmail.com

    SvarSlet
  11. Iiiih en fin plakat, lige til det børneværelse vi snart skal lave.
    Fuglekugler er et kæmpe hit herhjemme, men især i den vuggestue jeg arbejder i. Sofaen står, så vi kan kigge ud. En kop te og fuglekiggeri er herlig eftermiddagshygge!
    Annalynge@live.dk

    SvarSlet
  12. Det er en rigtig fin plakat.
    Til min fødselsdag for nylig fik jeg et foderfuglehus.
    Det er meget hyggeligt at følge med i alle fuglene der spiser.
    Desværre kender jeg ikke alle navnene på fuglene.
    På plakaten ser det ud til der står navn ved hver fugl.
    Den skulle hænge på mit kontor og pynte.
    lonni@stoltenborg.dk

    SvarSlet
  13. Fin plakat, det ligner næsten kigget fra vores køkkenvindue, hvor vi hver dag, nyder at se fuglene have glæde af den mad vi lægger ud til dem

    SvarSlet
  14. Den plakat gad jeg godt vinde. Vi fodrer fugle lige uden for spiserumsvinduet, og det er så hyggeligt at sidde ved bordet og snakke om dem og egernet!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...