fredag den 1. marts 2013

En skøn byttehandel

Ja, jeg er her skam endnu - den ene dag har bare taget den anden, men sådan er det vel at begynde på arbejde igen efter vinterferie ;-)

En sen aftentime blev endnu et penalhus kørt gennem symaskinen, og denne gang er det til søde Didde-Louise, Vaga Vong, som jeg har lavet en skøn byttehandel med  

Penalhuset er syet af retrostof fra Tusindfryd og foret med den fineste tekstilvoksdug fra Esben Hanefelt købt i vores lokale Inspiration. Det neonkorale grosgrainbånd fra Betty P. sørger for en lille fræk detalje - og voila! så kan Didde-Louise godt flashe sit nye penalhus for hendes elever ;-)

God weekend!



15 kommentarer:

  1. Tak for dejlig inspiration som altid. Og så sagde min datter så sent som i går aftes at hun sådan ønskede sig en hjemmelavet penalhus som dette. Må man spørge hvor du har mønsteret fra? Mvh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. :o)

      Mønsteret til penalhuset har jeg lavet ved at "slagte" et gammelt penalhus fra min egen skoletid, men du kan finde en DIY på et hos Merete, Mor-skaber:

      http://morskaber.blogspot.dk/2012/05/penalhuspung.html

      På mit mønster er der ikke "flapper" oppe ved lynlåskanten, men ellers er det næsten tilsvarende og ligeså med fremgangsmåden. Ellers spørger du bare, hvis du bliver i tvivl under syningen af det ;-)

      KH
      Laila

      Slet
    2. Tak for linket. Jeg må forsøge om det kan lade sig gøre. Og hvor er det sødt af dig at tilbyde din hjælp hvis det går helt i kludder. Det kan godt ske at jeg er nødt til at benytte mig af den livline. Og super smart med voksdugen indeni, det skriver jeg mig straks bag øret. Kh Maria

      Slet
  2. Aww, Didde-Louise is such a sweet person, isn´t she?! :) She´s going to love it!:) xo

    SvarSlet
    Svar
    1. Didde-Louise is one of my favorite people in Blogland and I just love her style and her personality ♥

      Slet
  3. Super flot. Vild også selv i gang med et penalhus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have Christina :-)

      Det er faktisk ikke så svært at sy et penalhus selv, og så kan man jo lave det, lige som man har lyst til.

      Slet
  4. Hvor er det fint, har tænkt tanken om voksdug inden i , men tænkte nej.. det går nok ikke,...Men det gør det så :-)

    :-)

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker :-)

      Ja, det virker fint med voksdug indeni men husk, at det skal være en af tekstil, for så er de blødere at sy i og kan også tåle at blive vasket, hvis uheldet skulle være ude.

      Slet
  5. Hvor er det fint, Laila! Flot voksdug, det har jeg ikke set før, det motiv.
    Puha, her stryger tiden også fra mig, og jeg er endda stadig på 20% barsel ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, søde Trine ♥

      Jeg ville ønske, at jeg stadig var på barsel specielt nu, hvor vi går foråret i møde, for det var nu en skøn tid at gå hjemme på :-)

      Kendte heller ikke den dug, før jeg faldt over den ved et tilfælde, men Esben Hanefelt er åbenbart en kendt kunstner fra Aalborg, som bl.a. har illustreret bibelen:

      http://www.saxo.com/dk/bibelen-udvalgte-fortaellinger_esben-hanefelt-kristensen_indbundet_9788775236459

      Slet
  6. Hvor er det et skønt penalhus- det ender med jeg må prøve at sy et også :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan kun anbefales - men problemet er at begrænse sig, for nøj hvor kunne du sy mange fede penalhuse med alle de lækre stoffer, du har på lager ;-)

      Slet
  7. Årh hvor er det fint! Jeg er så glad for, at du ville sy et til mig. Det er en rigtig skønhed, du har lavet <3.
    Jeg regner snart med at lave min del af handlen ;-).
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da så lidt - jeg synes nemlig, at det var en rigtig dejlig opgave med skønne stoffer, og jeg ved, at du laver de fineste ting, så det er mig, der takker ♥

      Jeg håber, at postmanden snart afleverer dit nye penalhus til dig, for jeg har sendt det igår :-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...