mandag den 25. marts 2013

Farvel Munin

Idag er en af de dage jeg hader - og en af dem, jeg længe har gruet for - for idag siger vi farvel til vores ældste og min første kat, Munin :-(

Munin har vi haft siden 2000 og lige fra den første dag, vi så ham, har han fyldt så uendeligt meget pga. sit frække og kærlige sind. Jeg har delt hovedpude med ham næsten hver dag de sidste 13 år, hvor han kom fræsende, når jeg gik i seng, for at putte sig rundt om mit hoved, så jeg lå mellem for- og bagben - så i aften bliver der så tomt på puden...

Vi har delt flæskesvær til Disney Sjov, og han har set både menneskefamilien og kattefamilien vokse og skrumpe, men nu kunne hans gamle krop ikke mere, så den tunge vej til dyrlægen kunne ikke undgås længere.

Som børnene siger, så er Munin oppe i himlen nu hos Olde...og da David så mig opløst af gråd nu, så sagde han "Rolig nu - anden kat være din bedste ven" og gav mig et stort knus 

Og ja, jeg skal nok komme ovenpå igen, og ved godt, at vi stadig har 4 dejlige katte tilbage, men puha hvor jeg kommer til at savne den gamle brune pensionist-mis...

Do not stand at my grave and weep;
I am not there. I do not sleep.
I am a thousand winds that blow.
I am the diamond glints on snow.
I am the sunlight on ripened grain.
I am the gentle autumn's rain.

When you awaken in the morning's hush,
I am the swift uplifting rush
of quit birds in circled flight.
I am the soft stars that shine at night.
Do not stand at my grave and cry;
I am not here, I did not die.




10 kommentarer:

  1. åh det gør ondt hvergang du skriver et af disse indlæg. Det gør så ondt når man skal sige farvel til en af sine elskede dyr. og jeg synes at I har været lidt hårdt ramt det sidste års tid..

    Sikke smuk han er på det øverste billede (også selvom jeg egentlig ikke er hooked på katte)

    og sikke en sød og omsorgsfuld bemærkning fra din David. Rigtig børne-kommentar

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have Linda - og ja jeg synes også, at vi har mistet mange af misserne de sidste måneder, men sådan er det jo, når mange af dem er ved at være oppe i årene, eller pludselig bliver syge...

      Og ja Munin var en virkelig smuk og speciel kat, så han vil blive savnet meget, selvom David jo har helt ret - min hovedpude nu også allerede blevet indtaget af en af de andre katte ;-)

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    3. idag blev det desværre min tur til at lave et af disse triste indlæg.

      Vi måtte pludselig tage beslutningen og sige farvel til den ene af vores dejlige hunde.

      Jeg håber det er ok at jeg kopiere digtet. Jeg tænkte på det flere gange igår og har været inde og søge på det, for at se hvor det kommer fra.
      Det er så sigende.

      Slet
  2. :'( so sorry!! Han var godt nok en smuk kat!! Og utroligt sød, lyder det til. Puha, husker alt for tydeligt mine egne farveller til de skønne katte jeg har haft gennem tiden. Et stort, trøstende kram fra mig

    SvarSlet
  3. Ih... altså... Ville ønske jeg kunne læse om nogle af dine gakkede retrofund i stedet for dette sørgelige farvel til endnu en af dine dejlige misse-katte.
    Knus og varme tanker til jer alle

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville nu også hellere læse en af dine retro-kritiske kommentarer end denne...men jeg lover, at jeg nok skal spamme dig med flere gakkede retrofund i den næste tid, for shopping er jo den bedste kur, når man er trist, ik'?

      Slet
  4. åh altså hvor trist, sådan en smuk kat. Du var heldig at få lov at opleve og være sammen med ham. Gruer også for den dag min gamle pensionist-kats krop ikke længere kan følge med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har jeg været, men netop derfor er det også endnu sværere at sige farvel, fordi man netop har haft så mange år sammen...

      Heldigvis har jeg jo stadig 4 dejlige katte og en Broholmer, så huset mangler jo ikke just nogen lodne, som man kan dulle lidt på, men derfor savner jeg alligevel min gamle brune hovedpudemis ;-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...