lørdag den 30. marts 2013

Flere penalhuse

Her i påskedagene har jeg fået lidt tid ved symaskinen, og det er blevet til en række penalhuse - så hold øje med bloggen de næste dage, hvis du kunne tænke dig et, for der sætter jeg nogle stykker til salg ;-)

Disse penalhuse er dog ikke til salg, da det er gaver til nogle søde mennesker 

Hvad synes du er en rimelig pris for sådan et penalhus, for der går jo både tid og lidt dyre og unikke materialer til, da de alle er syet i retrostoffer?

Tre på stribe - samme mønster men meget forskelligt udtryk pga. stofvalg og farver ;-)
En gave til Helenas bedsteveninde, Frida, der lige er blevet 6 år
Min del af min byttehandel med Helle Malene 
Til børnenes yndlingspædagog, Louise, som desværre stopper i deres børnehave :-(

11 kommentarer:

  1. Ej hvor er de skønne alle tre. Du er bare så dygtig. Jeg er stadig ikke kommet igang med det jeg har lovet min datter, men det må altså komme igang med - for de skal jo nok i skole igen på et eller andet tidspunkt ;)
    Hvad angår prisen, kan jeg desværre ikke rigtig hjælpe. Jeg synes at det er enormt svært at prissætte ting man selv har lavet.
    Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Maria ♥

      Jeg er jo ved at have en vis træning i at sy penalhuse - og jeg er sikker på, at du også nok skal få lavet et fint et til din datter - og ellers må du jo lure i min lille blogbiks, når jeg sætter nogen til salg ;-) Og ellers er jeg altid frisk på en lille byttehandel :-)

      Tak, for dit indspark vedr. pris; jeg kan høre, at du har det lige som jeg...

      Slet
  2. Hvor er de fine!
    Jeg kan ikke hjælpe dig med prissætningen...
    Jeg er simpelthen så ringe til at vurdere hjemmegjorte sager, og har af samme grund begravet min drøm om at leve af selv at sy ;).

    Min bedste idé til dig, er at surfe lidt rundt i andre blogshops og se hvordan prislejet ligger.

    :) Maj

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, Maj :-)

      Og tak, for tippet; jeg har nu surfet lidt rundt og luret på priser, men som du selv siger, så er det svært at prissætte hjemmegjorte sager, for man får jo aldrig dækket al den tid og hjerteblod, som ligger i sådan noget.

      Slet
  3. De er bare rigtig fine:) jeg kan rigtig godt lide den med børnemotiv. pris kan jeg dog heller ikke hjælpe med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have - penalhuset med børnemotiv er også min favorit ud af de tre, og jeg har før syet en pude af samme stof til min datter:

      http://kreauglen.blogspot.dk/2012/01/man-kan-hvad-man-vil.html

      Slet
  4. Fine penalhuse :)
    Har lige fundet din blog og glæder mig til at følge dig.
    Vh. Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, Mette og velkommen til :-)

      Slet
  5. De er så fine dine penalhuse. Og jeg er vildt glad for mit - tænker at jeg ville give omkring 150 kr for sådan et. Men jeg synes, at det er meget svært at prissætte sit eget. Fx mine elefanter som jeg bruger så lang tid på at lave. Der skal man ikke regne timelønnen ud da!
    Men jeg laver dem jo også primært fordi jeg kan lide det. Dog gider jeg heller ikke gøre det for en slik. Så hellere sy til gaver og til ungerne :-).

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde - og godt at høre, at du er glad for dit penalhus ♥

      Nej, timeløn skal man næppe regne med, for så skulle de jo koste ALT for meget :-D

      Jeg har det præcis lige som dig, at jeg kun syr, fordi jeg synes, at det er sjovt - og netop derfor har jeg syet de penalhuse, som kommer til salg og dem, jeg har byttet med i byttehandler. Jeg gider nemlig ikke bestillingsarbejde, da det efter min mening tager det sjove ud af det med at sy :-( Derfor er det her nok en engangsforestilling med penalhuse til salg, og dit prisforslag var sjovt nok det, jeg selv havde tænkt, når jeg har regnet på omkostningerne - så 1000 tak, for indsparket ;-)

      Knus
      Laila

      Slet
  6. De er rigtig fine! Som de andre, synes jeg det er hamrende svært at tjene hjem på sy-sager, da materialerne er så dyre, og det tager jo forholdsvist lang tid at producere - så er det altså nemmere, hurtigere og billigere i materialer at lave en portrættegning på bestilling ;-) Men dér går det sjove også af det for mig!
    150,- var også min første tanke, i øvrigt :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...