onsdag den 27. marts 2013

I ♥ Arabia Finland

Jeg har jo en lille svaghed for finsk porcelæn, så her på det seneste er der sørme flyttet lidt mere Arabia Finland ind på matriklen ;-)

De skønne Pomona krukker har jeg før vist frem her på bloggen, men samlingen er siden da blevet udvidet med en stor krukke med appelsiner (købt hos Silottes.dk), en stor krukke med ribs/solbær og en lille krukke med blommer på, som har sin helt egen historie:

Forleden fik jeg nemlig en mail fra en sød læser, der havde set, at jeg samlede på disse krukker og derfor gerne ville tilbyde mig at købe hendes, som alligevel bare stod i et skab - og idag landede de to fine krukker så her 

Sjovt, som man hurtigt kan klinge med et fremmede menneske, for det viste sig nemlig, at Anja, som læseren hedder, er passioneret samler af Cathrineholm Lotus, så jeg måtte da også lige se billeder af hendes samling - og hold nu op, hvor har hun mange lækre ting! Anja gjorde mig også opmærksom på en gruppe på Facebook, Cathrineholm/Grete Prytz Kittelsen Designs, så den har jeg fluks meldt mig ind i :-)

Sidst men ikke mindst måtte jeg bare eje den fine børnetallerken med Noa's Ark motiv designet af Gunvor Olin-Grönqvist for Arabia i 1971  Tallerkenen har jeg købt hos Alt det Dejlige, og jeg er vild med dyrene, som sagtens kunne være designet idag og ikke for 42 år siden, da de på nogle punkter minder de mig lidt om Donna Wilson.


6 kommentarer:

  1. Sikke noget fint finsk porcelæn, kan godt forstå du er vild med det - for det er da os så flot med alle de motiver på!
    Ha en god påske
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er rigtig "glad i låget"-porcelæn - og også god påske til dig :-)

      Slet
  2. Hvor er de bare fine. Rigtig god påske. Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have Maria og i lige måde :-)

      Slet
  3. Svar
    1. Yes, they are and I love them very much ♥

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...