søndag den 3. marts 2013

Lidt weekend lækkerier

Det var så den weekend, der atter er fløjet afsted :-)

Udover alle de kedelige, praktiske gøremål og et dejligt besøg hos min familie idag, er det også blevet til lidt syning, så nu er mine fire Hay-inspirerede puder snart færdige. De stofbetrukne knapper blev monteret i de tre af dem, og nu mangler jeg kun at ri lynlåsen i den fjerde, så den kan blive syet færdig, og knapperne kan blive monteret. Billeder følger i dagslys, da farverne bliver totalt fimsede i aftenlyset...

Igår hyggede ungerne og jeg efter middagsluren og bagte chokolademuffins, og hvis du skulle få lyst til at smage dem, så kommer opskriften her:







Chokolademuffins 
(16 stk.)

250 g hvedemel
1 tsk natron
225 g sukker
100 g mørk chokolade
1 æg
50 g kakaopulver
1 tsk vaniljesukker
1,5 dl letmælk
100 g margarine
2,5 dl yoghurt natural

Hak chokoladen og smelt margarinen.
Tænd ovnen på 200 grader.
Kom de tørre ingredienser i en skål, og bland dem sammen. Tilsæt 2/3 af den hakkede chokolade.
Kom de våde ingredienser i en anden skål, og pisk dem let. Tilsæt derefter de tørre ingredienser og vend med en ske for at opnå en ensartet masse.
Fordel dejene i formene med en ske (jeg har brugt en muffinsform med plads til 12 stk.+4 små forme).
Formene må højt fyldes 2/3 op.
Drys til sidst med resten af chokoladen.
Bag dine muffins i ca. 15-20 min. (de er færdige, når de giver modstand, når du presser en ske mod toppen).

(Opskriften er fra gratis magasinet Kulør december 2007)

Selvom de lækre chokolademuffins er stærkt vanedannende="spis os med det samme", så kan de sagtens holde sig friske i en kagedåse i nogle dage ;-)

4 kommentarer:

  1. Hmmm, they sound so delicious! And they look awesome, too :) xo

    SvarSlet
    Svar
    1. ...and they taste delicious too ;-)

      Slet
  2. Åh de lyder gode! Jeg har længe søgt en god chokolade muffin opskrift. Så denne her skal da snart afprøves.

    SvarSlet
    Svar
    1. De er rigtig gode og nemme at lave - og så holder de sig som sagt friske i mange dage...her hjemme er de sidste nu fordampet her til aften, men hos nogen med mere ryggrad kunne de nok godt holde en uges tid ;-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...