fredag den 15. marts 2013

Månedens retro-favorit #3

Min datter Helena fylder 6 år d. 7. april, og Månedens retro-favorit for marts måned er en af hendes fødselsdagsgaver :-)

Jeg har nemlig syet et juniorsengesæt til hende i de smukkeste gule, rosa, orange og hvide toner 

Stoffet er købt hos Annchen, som et juniordynebetræk, men da der var hul oppe i kanten ved det ene hjørne, så sprættede jeg betrækket op, klippede toppen af og syede en smal stribe i et andet gult retrostof på. 

En del af det afklippede stof blev herefter til striben på et matchende hovedpudebetræk sammen med resten af det gule stof. 

Jeg har tilpasset længden på stofferne, så syningen og knaphullerne i bunden af dynebetrækket kunne bruges igen på den ene side, og har derefter lavet et tilsvarende ombuk og søm på den anden side - ja selv de originale knapper er endda brugt igen, så det må man da kunne kalde for genbrug :-)

Og synes du, at du kan kende det andet gule retrostof, så har det været med i Månedens retro-favorit #1, hvor det var foer i et indkøbsnet og har også været brugt til en soveand.

God weekend!




10 kommentarer:

  1. Hvor er det bare fint. Jeg er også rigtig vild med det stof, men har desværre brugt det sidste af mit. Du må have en rigtig god weekend. Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Maria - jeg har jo en smule af dit stof, som jeg købte af dig for længe siden, men det er en anden colorway end stoffet her, som dog også er virkelig skønt ;-)

      Slet
  2. Det er totalt glad i låget-sengetøj! Jeg kan godt forstå det er blandt dine favoritter!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig virkelig skønt på den lidt vilde måde :-D

      Slet
  3. Haaaa, delicious!!!! :) xo

    SvarSlet
  4. Jeg ælsker kombinationen af orange og pink ;-) Det er blevet så fint, så fint dit junior-sæt!

    Kh Marthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også - og 1000 tak for din søde kommentar, Marthe ♥

      Slet
  5. Det er så lækkert og det er en stor tilfredsstillelse at kunne få maksimalt udbytte af sine stoffer:)
    Kh Mia

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak og ja, det føltes rigtig godt at kunne få så meget ud af noget, som oprindeligt var gået i stykker og så lidt rester ;-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...