fredag den 8. marts 2013

Puder a la Hay

Jeg har fået syet fire nye sofapuder a la Hay i uldfilt fra Stof 2000 - lidt fornyelse skal der jo til, selvom manden har brokket sig lidt over knapperne, når han flyder og ser fjernsyn ;-)

Og nej jeg hader stadig farven på mine sofaer, men lever med dem, da de er praktiske, når der er børn og dyr i hjemmet - og så hjalp det jo trods alt lidt med nogle nye puder...

Monteringspuderne er 40 x 60 cm og fra Ikea, og jeg har bare valgt at sy knapperne igennem fronten på pudebetrækket og monteringspuden, men ikke gennem bagsiden, for så kan man jo vende dem om, hvis knapperne irriterer ;-)

Jeg har selv betrukket overtræksknapperne er fra Stof og Stil, og de er syet fast med sort elastiktråd fra lageret. Puderne lukkes med en sort lynlås (50 cm lang) i bunden. Stoffet kan godt nok ikke tåle at blive vasket, men så kan betrækket komme af, hvis der skulle være behov for det.

Et lille tip:
Jeg mærkede op på både monteringspude og pudebetræk, hvor knapperne skulle sidde, og så syede jeg nogle gange igennem monteringspuden med sytråd først, inden jeg syede de to dele sammen. Så har de nemlig faconen, og man skal ikke ase og mase mere end højst nødvendigt.

God weekend!



Arthur snupper en middagslur ;-)

8 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine puder, og wauw for en lækker kat.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Maria - og ja Arthur er en smuk kat, selvom han er jordens mest uartige kat ;-) Han er den yngste i flokken af de fem lodne herhjemme og er ud af et kuld på hele 8 killinger!Og så er han en værre puttegøj, der sniger sig ind og putter i sengen hos Helena om natten...

      Slet
  2. Glæder mig til at "prøvekøre" dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kommer bare - skulle hilse fra David og sige, at han savner sin moster didi ♥

      Slet
  3. Du har da fået lavet nogle fine puder. Og en god idé med ikke at sy igennem hele puden, så knapperne kun er på den ene side. Og så er de jo også syet i nogle skønne farver. Der gør da din praktiske sofa mere festlig. Og så må du bedre være tålmodigt, inden sofa kan skiftes ud...

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Henny - og du har helt ret, for jeg ser næsten ikke sofaerne mere men kun de fine nye puder ;-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...