tirsdag den 30. april 2013

Da Christel gik itu...

For flere år siden fik jeg et lille Christel billede af min faster, og det har indtil nu levet en "single-tilværelse" i en af vores vindueskarme, men for nylig har det fået selskab af flere fine Christel billeder :-)

Jeg fik for alvor øjnene op for Christel igen, da jeg så det nye boligkatalog fra Stof & Stil (s. 70), hvor de har et billede af en sofa med billedrammehylder fra Ikea ovenover, og herpå stod en række Christel billeder i forskellige størrelser.

Stor var min lykke derfor, da det lykkedes mig at støve de 4 små Christel billeder op i Charlottes Butik og billedet med de unge piger, som jeg fandt hos Madsens Lopperi ♥ Sjovt nok viste det sig, at indehaveren af Madsens Lopperi er ven med en af mine gode naturvejlederkolleger, så verden er sommetider lille :-)

Meeen lykken var desværre kort, da jeg få dage efter at have modtaget det fine og helt originale billede af de unge piger var så klodset af tabe det på gulvet, så glasset gik i stykker :-(

Det lykkedes mig dog at redde den originale tape, så næste dag tog jeg til en lokal glarmester, som lovede at udskifte glasset og ringe, når billedet var klar...de ringede bare aldrig, så da det blev weekend, og vi alligevel skulle en tur i byen, så stak jeg forbi - og sørme om mit billede ikke var klart og så godt som nyt...troede jeg:

Da jeg kom hjem og fik set nærmere på billedet i en ordentlig belysning, opdagede jeg nemlig, at mens de godt nok havde skiftet glasset og informeret mig om, at de desværre ikke kunne genbruge tapen (men havde fundet en tilsvarende) - så havde de lige "glemt" at fortælle mig, at de havde lavet en stor flænge i toppen af tegningen!!!!!

Jeg var mildt sagt rasende, da de i det mindste kunne have indrømmet, at der var sket det beklagelige, at mit billede var blevet ødelagt - men næ nej, de var så frække at lade som ingenting og havde nok håbet, at jeg ikke havde set det/var lige glad :-(

Mandag ringede jeg så og konfronterede dem i telefonen og fik lovning på, at det dækkede deres forsikring, så dagen efter tog jeg ind til glarmesteren med billedet. God service vil jeg ikke just sige, at de ydede, og de havde heller ikke den store forståelse for, at det kan være svært at finde den slags billeder, da de jo er vintage, men enden på det hele blev, at jeg fik et skr. tilsagn om, at de ville dække omkostningerne på, at jeg købte et tilsvarende billede...

Hmmm, tænkte jeg så - gad vide, hvornår det bliver?!

Få dage senere var min lykke så gjort på ny, da jeg fandt et tilsvarende Christel billede (dog i en anden indramning) hos en sælger på Gul & Gratis :-) Hun havde også billedet med sypiger, så det købte jeg i samme ombæring 

Pengene har jeg efterfølgende modtaget fra den lokale glarmester, men jeg sætter ALDRIG mine ben hos Glarmester Andersen v. Steen Kjærulff længere, for uhæderlige indehavere kan jeg slet ikke tolerere!

Den stakkels Christel med den store flænge i toppen mellem pigernes ansigter :-(


Små piger fra Charlottes Butik (pigerne, der ordner hår har jeg endnu et eksemplar af fra min faster)
Sypiger fra Gul & Gratis
Unge piger fra Gul & Gratis



6 kommentarer:

  1. Hvor er de fine, dine Christeltegninger, Laila!
    Jeg kan godt forstå, du er forarget over glarmesteren, for det er da bare ikke i orden :-(
    Jeg samler også lidt Christel, men det er de lidt større formater. Indtil videre har jeg tre billeder - heraf min mors gamle billede fra hendes pigeværelse i 1950'erne. Jeg elsker Christels streg!
    Kh Lotte (www.lottesroom.blogspot.dk)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lotte :-)

      Viser du ikke dine Christel billeder frem på bloggen, for dem kunne jeg godt tænke mig at se?

      Slet
  2. Hvor er det dog også bare nogle skønne billeder. Jeg kan da virkelig godt forstå, at du har været på jagt.
    Men sikke en klovn den glarmester var. Sådan noget kan jeg heller ikke snuppe. Ualmindelig dårlig kundeservice.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde ♥

      Ja, som du nok kunne læse ud af indlægget, så er jeg heller ikke imponeret med hverken kvaliteten af deres arbejde eller service, og jeg HADER virkelig løgn og lusk, så det er sidste gang, jeg har handlet der!

      Slet
  3. Hold K... en dårlig service, sådan noget kan man bare ikke tillade sig at tie med...

    Og virkelig skønne billeder, kan godt forstå du er vild med dem :)

    Smil

    SvarSlet
    Svar
    1. En ting er, at det kan gå galt for os alle sammen, selvom det selvfølgelig ikke burde gøre det, men så må man da i det mindste gøre kunden opmærksom på det, i stedet for at lade som ingenting, for det er virkelig dårlig stil!

      Men heldigvis endte det lidt godt igen, da jeg jo stadig har nogle skønne Christel billeder at kigge på ;-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...