mandag den 22. april 2013

Flere forårs-sysler

Jeg har fået syet mere forårstøj til Helena, og denne gang er det blevet til en tunika i koralfarvet voile med stjerner fra Stof 2000 pyntet med en sløjfe i retrostof og en vintageknap arvet fra min farmor.

Tunikaen er syet efter et mønster i Alt om håndarbejdes SYmagasin nr. 03/marts 2011, og den er syet i størrelse 6 år.

Jeg synes, at den er blevet sød og enkel og så minder faconen meget om en tilsvarende tunika fra POMPdeLUX, som Helena har været glad for. Prisen på min tunika er dog noget mindre end de 159,-, som den anden koster, da stoffet har kostet 79.95,- for 1 meter - tråd, retrostof, elastik og knap er fra lageret, så det var gratis ;-)

Vi sysler også med en anden lille ting her i huset, da vi har fået en ny "baby", dvs. manden har anskaffet sig en 8 uger gammel FT springer spaniel hvalp, som han skal bruge til jagt.

Ungerne er henrykte, og manden er nærmest forelsket, mens jeg lever med Sally, som hun hedder, da jeg godt kan anerkende hans ønske om at få en jagthund. Jeg synes bare, at vi har børn og dyr nok i huset på nuværende tidspunkt, så derfor havde jeg foretrukket, at vi havde ventet...

Bevares - Sally er da sød og kærlig, men en hvalp kræver også meget tid og træning - og tid er der ikke meget af i forvejen, når begge forældre har fuldtidsarbejde, og der er tre børn, 4 katte og 1 hund i husholdningen i forvejen...men omvendt så skal man også følge sine ønsker og drømme, for man ved jo aldrig hvor længe, man lever:

I dag fik vi at vide, at en af pædagogerne i børnehaven havde mistet sin 18 år gamle søn ved en tragisk ulykke i fredags, og mine tanker går derfor til Mette og hendes familie 

Jeg kendte ikke hendes søn, men kan levende sætte mig ind i, hvordan hun må have det nu - det kan enhver mor nok, for det må være så forfærdeligt at skulle begrave sit eget barn og selv at skulle leve videre med så stor en sorg...det barn, som man har båret under sit hjerte, og som man har fulgt i tykt og tyndt og i medgang og modgang, lige siden man gav det livet - for nu at opleve det livløst, revet væk fra alle drømme og fremtidsønsker...





14 kommentarer:

  1. Such a super gorgeous tunic!!!!

    SvarSlet
  2. Super sød tunika og tillykke med den lille hund =)

    SvarSlet
  3. :-) flot tunika. Det har jeg også forelsket mig i. Jeg så det både i den farve og en lys grøn. Det virkede utrolig let og lækkert :-) sød tunikamodel :-)

    Sikke en sød lille hund. Men den er godt nok lille forhold til jeres anden hund :-)

    Jeg er jo meget obs om der kommer billeder af ham. Vi er lidt vilde med broholmer racen og regner med at det bliver vores næste hund. :-) når vi er færdige med at få bløde hjerter og overtage andres hunde :-)

    Trist med drengen. Ja det kan man bestemt godt forestille sig følelsen af. Uh. Vil slet ikke tænke tanken

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Linda :-)

      Helena har efterfølgende bestemt, at vi også skulle købe stoffet i en grøn og en pudder version, fordi hun er blevet så glad for den nye tunika ♥ Som du selv skriver, så er det virkelig en lækker kvalitet, som jeg er sikker på bliver endnu bedre til sommer, når det bliver varmt.

      Ja, Sally er en lille orm i forhold til Aslan, men han er SÅÅÅ glad for hende, så det er jo en fornøjelse at se ♥
      Jeg skal nok huske at sætte nogle billeder på bloggen af ham snart, så du kan se ham nu - og jeg kan varmt anbefale racen, for Aslan er virkelig en rolig og godmodig hund, som er utrolig glad for andre hunde og god til børnene.

      Og ja, det er virkelig sørgeligt med Mettes søn, og selvom jeg ikke kendte ham, har jeg været dybt berørt af hændelsen, for jeg synes virkelig godt om moderen og kan levende forestille mig, hvor forfærdeligt hun har det :-(

      Sønnen skal begraves imorgen, så børnehaven holder lukket, så personalet kan støtte hende og deltage i begravelsen, og så håber jeg på, at familien kan få en form for afslutning på hele det triste forløb...savnet vil jo altid være der, men så har man i det mindste fået sagt "pænt farvel", hvis man overhovedet kan tale om det i sådan en situation.

      KH
      Laila

      Slet
  4. Super flot tunika, har også syet mig en halsedisse af dette lækre stof. Tillykke med hunden, sådan en race havde jeg også som barn, så den skal i nok blive glade for;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have Helena - min Helena er også rigtig glad for den ♥

      Jeg håber også, at vi bliver glade for Sally - det er Aslan og hendes nye menneskefar i hvert fald ;-)

      Slet
  5. Super sød tunika, og det samme gælder stoffet. Jeg er stadig vild med stjerner, tror aldrig jeg bliver træt af dem :D.

    Og tillykke med hunden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lena - og nej stjerner kan man umuligt blive træt af :o)

      Slet
  6. Sikke en tragisk besked, og det minder om, at man netop skal leve livet nu og her.

    Jeg er DYBT forelsket i Sally! Vi overvejer selv en springer spaniel, når vi igen skal have hund. Men nok ikke jagtversionen, da den også skal være helt almindelig familiehund. Men i guder, hvor er den kær!

    Stoffet til tunikaen er liiige mig! Det er så fint!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det gør det nemlig, og som jeg selv skriver, så havde jeg ikke regnet med at skulle have endnu en hund nu, men livet skal jo leves nu, mens vi stadig har det...

      Nu ved jeg ikke så meget om springer spaniel, som manden gør, men som jeg har forstået det, er der vist kun den ene type, som kan have mere eller mindre jagtinstinkt/drift, hvis du forstår, hvad jeg mener? Sally er valgt efter, at hun var den roligste i kuldet, for vi gider ikke have en hund med damp, da hun primært skal være familiehund og så også kunne fungere som jagthund, hvilket hun selvfølgelig bliver trænet op til.

      Slet
  7. Super fin tunika - det ser lækkert ud, det stof, måske man snart skulle shoppe stof ;-)
    Og ret så nuttet hvalp I har fået, især når den ligger dér og sover sødt ^.^

    Men puhada for en ulykke at få besked om! Gys...

    God weekend til dig!
    Kh. Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde - og ja jeg kan kun anbefale en omgang shopping ;-)

      Og ja Sally er helt klart sødest, når hun sover :-D

      Ja, det er virkelig trist med Mettes søn - se mit svar til Linda ovenover...

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...