mandag den 8. april 2013

Helena 6 år ♥

Her har været lidt stille på bloggen de sidste dage, men i virkeligheden har her været alt andet end stille, for vi har nemlig fejret, at Helena blev 6 år i går :-)

Lørdag kom svigerfamilien til fødselsdagsmiddag, og Helena fik en nogle fine gaver bl.a. HAMA perler og et gavekort til H&M, for man er jo blevet en stor pige, som gerne selv vil shoppe ;-) Der blev hygget og spist dejlig mad og is, og David og Helena brugte det meste af aftenen på at bygge fantasifulde kreationer i pastelfarvede mini PLUS PLUS, som også var en af gaverne. Hvis du ikke allerede kender PLUS PLUS kan jeg varmt anbefale dem, for det er alletiders legetøj til ungerne :-)

Søndag - og Helenas rigtige fødselsdag - startede med, at drengene og jeg ville vække Helena med at synge fødselsdagssang, men hun var allerede vågen, da vores ene kat Arthur havde været på besøg og slikke hende godmorgen i hovedet :-D  Farmand blev sendt efter morgenmad, og bagefter blev der ellers pakket gaver ud til den store guldmedalje med kyndig hjælp fra David og Filip. Jeg har tidligere vist de hjemmelavede gaver frem her på bloggen - et sengesæt og den fine elefant lavet af Didde-Louise, Vaga Vong - og begge dele faldt heldigvis i god jord hos prinsessen 

Hen på formiddagen kom Helenas yndlingsperson i hele verden, nemlig hendes elskede Mosti=moster ♥ Med sig havde hun både gaver til fødselsdagsbarnet og også en ny seng til Filip, som Mosti, farmand og de to store unger hyggede sig med at samle.

Om eftermiddagen havde vi inviteret min mor og far og faster til boller og chokoladelagkage, og de blev også og  spiste aftensmad. Begge fødselsdage har vi fået koldmarineret roastbeef efter en opskrift fra min mands svenske familie, for det er jo dejligt på sådan en dag, at man slipper for at stå for meget i køkkenet og kan koncentrere sig noget mere om gæsterne ;-) Jeg deler gerne opskriften, hvis der er andre, der godt kan lide de lette - og lækre - løsninger...

Og så til billedspam :-)


Af Mosti fik Helena bl.a. et fint Barbie-sæt med Barbies lillesøstre Chelsea og Stacie, der holder fødselsdag

Uh, det er spændende! Filip og bedstefar ser til, mens David og Helena pakker op...

Helena har lige åbnet pakken med den fine elefant fra Didde-Louise - og er hurtigt videre til den næste ;-)


Det var nok dagens bedste gave for en kommende skolepige efter sommerferien 

Der bliver ivrigt gumlet boller hos både store og små, inden vi går i krig med lagkagen ;-)

19 kommentarer:

  1. Stort tillykke med hende. Sikke et par dejlige dage i har holdt for hende. Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Maria - og ja det har været et par hyggelige dage, men jeg er nu også glad for, at det er blevet hverdag igen, for det er også anstrengende at have gæster hele weekenden ;-)

      Slet
  2. Awwww Happy Birthday little princess!!!! :) xo

    SvarSlet
  3. Helena er helt sikkert også min yndlingsprinsesse <3
    Håber I har haft en hyggelig tøsedag sammen idag :-)

    SvarSlet
    Svar

    1. Vi afleverede drengene i morges, og så legede Helena, mens jeg bagte boller, inden turen gik en tur til frisøren og bagefter ned i børnehaven og blive fejret :-)

      Slet
  4. Hvor ser det hyggeligt. Hun ser bare så glad ud - perfekt dag :-). En opskrift på det der roastbeef ønsker jeg mig meget, evt snarligt da jeg på lørdag skal have gæster ;-).

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det også, og hun var så glad og havde glædet sig helt vildt til dagen, så hun næsten ikke kunne sove ♥

      Opskriften på den koldmarinerede roastbeef får du her:

      Til ca. 1 kg roastbeef

      Roastbeefen brunes på alle sider og krydres med salt/peber. Panden koges af med 1 dl vand. Stegen og stegesky kommes i et ovnfast fad og steges i ovnen v. 175 grader, indtil kødets stegetemperatur er 60 grader.

      Kødet afkøles.

      Marinade:

      1,5 dl. soja
      0,5 dl. vineddike
      1 tsk. tørret timian
      1 spsk. sort peber
      2 spsk. honning
      2-3 fed hvidløg (knust)

      Kødet marineres i plastpose 2 døgn i køleskabet. Vendes engang imellem.

      Slet
  5. Tillykke med Helena. :-) ser ud til at i har haft en dejlig dag. :-)

    Opskriften lyder spændende ;-) ja tak

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, Linda - det havde vi også :-) Opskriften på den koldmarinerede roastbeef kan du læse i mit svar til Didde-Louise ;-)

      Slet
  6. Ææææææælsker billedspam!!!
    Hvor ser det bare hyggeligt og fødselsdagsfestligt ud!
    Ved ikke hvordan I har det, men jeg kan ikke helt forstå at lille Helena skal være skolepige lige om lidt.....Hun er jo næsten lige begyndt i vuggestue...... ik?!?? ;-)
    Stort Tillykke til Helena og Mor&Far!

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D

      Det var også ganske festligt for prinsessen, der havde glædet mig SÅ meget til at blive 6 år!

      Jeg kan se, at hun er blevet en stor pige rent fysisk, men rent mentalt ser jeg hende stadig som min lille pige, selvom jeg jo godt ved, at det er hun ikke mere...og tænk bare for ikke så længe siden var det stort, at hun lærte at gå og tale og nu er vi på et helt andet plan med både den første forelskelse og en rokketand :-D

      Slet
    2. øh, der skulle selvfølgelig stå SIG og ikke mig, for det er sgu mange år siden, jeg blev 6 år :-D

      Slet
  7. Stort tillykke med datteren! Og skønne skønne billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, skal du have Anna :-)

      Slet
  8. Tillykke med Helena! Det ser ud til at være nogle gode boller :-)
    Kh Lotte (www.lottesroom.blogspot.dk)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have Lotte - og det var de også ;-) Jeg elsker bare de koldhævede boller, som man laver til dagen før, og så står de bare og hygger sig i køleskabet, til de skal bages (=man slipper for alt for meget arbejde og opvask på den store dag).

      Slet
  9. Tillykke med hende (jeg er vist lidt bagefter med blog-surfing), håber I havde en skøn dag - det ser sådan ud ;-)
    Kh. Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde - og det havde vi :-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...