fredag den 12. april 2013

Vi tester regntøj

For et lille stykke tid siden så jeg på Facebook, at tøjfirmaet CeLaVi søgte familier, som ville teste deres nye regntøj, som skulle være ekstra stærkt, så det meldte jeg os til - og sørme om vores familie ikke blev udvalgt som en af de 50 testfamilier :-)

Det er David på knap 4 år, som skal prøve regntøjet, der er kommet med posten i dag, og stor var hans glæde - og skuffelse over at se det nye regntøj, for der var jo ikke et fiskenet med, som drengen havde i reklamen for regntøjet!

Jeg har derfor lovet ham, at det skal han da selvfølgelig have, når vejret bliver bedre, og vi skal over og fiske efter haletudser og andre smådyr i den nærliggende sø...jo jo, udstyret skal skam være i orden, når man er barn af en naturvejleder, og man har en alder, hvor man tror på alt, hvad der siges/vises i reklamer :-D

David er høj af sin alder, men har endnu ikke så lange ben, så derfor passer jakken ham fint i str. 110, hvorimod bukserne er ret store/lange til ham. Jeg har fundet denne størrelsesguide, der viser, at den indvendige skridtsøm i nummeret mindre (str. 100) er 39 cm, mens den i str. 110 er 46 cm, og det er godt nok et stort spring, når man har en dreng som lige nu er midt mellem to størrelser.

Udover problemet med størrelsen er mit umiddelbare indtryk positivt af både forarbejdning, detaljer og funktionalitet (David kunne sagtens selv både lyne jakken og knappe/åbne trykknapperne).

Jakken er zig zag mønsteret i farverne orange/navy/græsgrøn/mintgrøn og har ligesom de navy bukser orange inderside. Der er orange fleecekant i halsen, og jeg kan godt lide, at man kan tilpasse bredden på ærmerne med velcro ved håndleddene. Jeg synes dog, at reflekserne på jakken forsvinder lidt i det forvirrende mønster, men mon ikke, at de opfylder deres funktion alligevel ;-)

Jeg er meget spændt på at teste regntøjet sammen med David, for sidste år i maj fik netop dette mærke dumpekarakter i en test af regntøj i Søndagsavisen, og 400 kr. er jo også en sjat penge at give for et produkt, hvis det så viser sig ikke at virke efter hensigten. Jeg håber derfor at blive positivt overrasket :-)

Og så lige et spørgsmål: Skal jeg kalde det her et sponsoreret indlæg?

Vi har jo sagt ja til at teste regntøjet og dermed modtaget det gratis, men fra firmaets side er der ikke stillet krav om, at jeg skal omtale deres produkt hverken på min blog eller Facebook profil men udelukkende svare på en række spørgeskemaer, som de løbende vil sende ud.


8 kommentarer:

  1. Glæder mig til at høre når det er testet med fiskenet :-)

    Jeg synes din overskrift er så sigende, så jeg er ikke i tvivl om at det er noget du har fået. Og de har jo ikke sendt det til dig for at du skal skrive om det på din blog. Så jeg synes ikke at det behøver hedde sponsoreret indlæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er sikker på, at David også glæder sig til at han skal teste fiskenettet - og 1000 tak for dit input vedr. etiketten på indlægget ;-)

      Slet
  2. Jeg synes heller ikke, at det er et sponsoreret indlæg når man skriver om det på bloggen. Det er til dig og din søn, men din blog har jo ikke noget med det at gøre.
    Vi er faktisk også valgt ud, og Jonathan har fået blåt regntøj.
    Umiddelbart synes jeg også, at det virker som ret fin kvalitet, men nu må vi se ;-).
    Knus til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, for dit input - og hvor er det sjovt, at I også er valgt ud :-)

      Jeg glæder mig til at høre, hvad I synes om det. Jeg har vasket det i dag, og det var så første udfordring, når det ikke må centrifugeres, så det hænger og stordrypper på vasketøjstativet udenfor (må håbe, at det når at tørre, inden de lover regn senere idag!)...

      Slet
  3. Vi er også testfamilie og har næsten lige fået et sæt, jeg synes det virker meget lækkert. Jeg skriver ikke sponsoreret, men nogle gange "jeg tester..", andre gange fremgår det bare af indlægget.. Synes egentlig man skal gøre det helt som man vil.

    SvarSlet
    Svar
    1. Også 1000 tak for dit input, Karina - og jeg glæder mig til at høre, hvad I synes om regntøjet :-)

      Slet
  4. Jeg ved det er et lidt gammelt indlæg, men hvordan gik testen med Celavi regntøjet? Grundet til jeg skriver, er at jeg har sat mig i hovedet at finde det bedste regntøj til min søn ved at kigge om sammenligne forskellige tests. Jeg har også læst den test du linker til fra søndagsavisen.

    Udfra både testen i søndagsavisen og to store svenske tests, fandt jeg frem til at regntøj af mærket Didriksons skulle være det bedste. Du kan se min undersøgelse her: http://nuserbarn.dk/regntoej-boern-test

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonas

      Jeg har været ovenud tilfreds med regntøjet fra Celavi, og det holder endnu, selvom det jo har et hårdt liv i børnehaven. Jeg har vasket det efter forskrifterne, dvs. uden centrifugering, og selvom det er bøvlet, når man skal hænge det til tørre pjaskvådt, så har det altså gjort, at vandet bliver holdt ude, og at den åndbare effekt er intakt. Efterfølgende har jeg også valgt at købe et Celavi regnsæt til min mindste søn og min store pige, og det har været samme positive oplevelse, så jeg vil varmt anbefale mærket til andre.

      MVH
      Laila

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...