torsdag den 20. juni 2013

Lykken er...

...når tingene går op i en højere enhed og at andre værdsætter ens anstrengelser 

Det lyder måske lidt kryptisk, men idag fik jeg at vide, at den ansøgning jeg havde sendt til Nordea-fondens naturvidenskabelige festivalpulje havde båret frugt: De har nemlig givet os tilsagn om 20.000 kr. til de aktiviteter, som jeg i samarbejde med Holbæk Børnebibliotek m.fl. har planlagt skal foregå i uge 39, hvor Dansk Naturvidenskabsfestival løber af stablen.

Det er ret stort, da de kun i særlige tilfælde giver mere end max. beløbet (som normalt er 15.000 kr.), men hvis jeg skal sige det selv, så har vi også skruet et virkelig fedt program sammen med aktiviteter centreret omkring invasive arter i Holbæk Fjord og dermed også klimaforandringer i børnehøjde.

Jeg glæder mig allerede vildt meget til den uge, hvor jeg bl.a. skal:

  • ud at sejle med den gamle galease, Hjalm, på fjordene omkring Holbæk sammen med elever fra mellemtrinet 
  • høre foredrag sammen med kommunens gymnasieelever leveret af den vildeste seniorforsker fra Teknologisk Institut, der forsker i at omdanne tang til brændstof
  • og så skal vi da også lige omdanne børnebiblioteket til et udstillingsrum for invasive arter i samarbejde med den lokale dykkerklub, RUC og en lokal vandløbsbiolog, som ved, hvor nogle af de nye - og uønskede - dyr bor!

Føj, hvor lyder det nørdet, tænker du nok - og ja, du har helt ret, men hvor er det bare SKØNT, når man kan informere og debattere så alvorlige emner på den fede måde :-)

Helena har tegnet hajer: Dem har vi endnu ikke i Holbæk Fjord, men sidste år havde vi da besøg af et par hvaler ;-)

6 kommentarer:

  1. tillykke eler hvad man siger ;) programet lyder også godt :)

    SvarSlet
  2. Eij hvor lyder det fedt! Tillykke :-) Gid vi boede i nærheden af Holbæk! PS jeg elsker altså når noget er nørdet ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have Eva - og godt at høre, at andre også kan se det fede i noget, som er så nørdet :-D

      Slet
  3. Wow, tillykke med det! Iih, jeg er altså LIDT misundelig på dig og din naturvejledertjans, jeg synes det lyder super spændende - og det er fedt du brænder sådan for det!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde ♥ Skulle du komme til Holbæk en dag, giver jeg gerne en guidet tur for dig og din familie, for jeg er sikker på, at du ville være en glimrende "co-naturvejleder" med den baggrund, du har ;-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...