torsdag den 4. juli 2013

Blomster til en sej pige

I den senere tid har min datter Helena klaget over, at hendes fødder og hænder sover :-( 

Umiddelbart har vi ikke selv kunnet finde en forklaring på det, men frygten lurer for, at det er en følge af hendes fald i efteråret, hvor hun slog hovedet ind i en stor kampesten og mistede bevidstheden...

Vi er derfor i gang med diverse lægeundersøgelse og blodprøver, som hun klarede i fredags til ug. Meeen da svaret kom igår, og nogle værdier var forhøjede, så måtte vi hu hej en tur på børneafdelingen på Holbæk Sygehus for at få taget nye blodprøver og til samtale med en børnelæge. 

Det var knap så sjovt, for selvom Helena sad musestille og var rigtig sej, så måtte de stikke flere gange og rode rundt i hendes små arme, før prøverne kunne tages :-( Jeg er i hvert fald glad, at det er faderen, der klarer den slags undersøgelser, for det kan jeg slet ikke klare!

Nu venter vi så svar på de nye blodprøver og skal snakke med børnelægen i morgen eftermiddag, men han mente ikke, at hendes symptomer skyldes faldet men nok snarere en infektion af en art eller en for høj koncentration af B12 vitamin som følge af multivitaminpiller (som alle tre fik pga. en anden børnelæges råd - kan de mon blive enige?!). 

Hvis de nye blodprøver ikke giver svar, er næste trin en rygmarvsprøve GISP!, så det håber jeg for alt i verden, at hun kan undgå, men vi vil jo også gerne have svar på, hvorfor hun har de symptomer...

Som opmuntring til min store, seje pige har jeg derfor købt en buket af de smukkeste "tøsefarvede" pæoner, for hun har bare klaret det så fint at få foretaget alle de forskellige undersøgelser 


6 kommentarer:

  1. åh nej Laila.. Jeg håber at de finder svar i de prøver de fik taget i går.

    Det er aldrig sjovt at en guld er syge.

    Jeg krydser fingre for at det er noget som snart bliver bedre.

    SvarSlet
  2. Nej, det er det nemlig ikke :-(

    Det mærkelig er, at Helena ikke klager over noget andet end at fødder og hænder sover en gang imellem, for ellers er hun fuldt ud lige så rask og rørig som hendes kammerater...Nu håber jeg bare, at vi kan få et svar i morgen og forhåbentlig få ro i sindet, for uvisheden er det værste - og man skal slet ikke søge på nettet, for så fejler de jo de mest forfærdelige sygdomme!!!

    Jeg kunne se, at I også har været en tur på sygehuset :-( Jeg håber, at Kaya er kommet lidt ovenpå igen og kan begynde at holde føde og væske i sig, for føj hvor er man bare ussel efter sådan en tur!

    SvarSlet
  3. Puha sikke noget grim noget at gå at vente på.

    Håber for alt i verden at næste blodprøve viser, at alt er ok med hende. At det ikke er noget alvorligt i hvert fald.

    Men hvad kan det være? Siden de vil tage en rygmarvsprøve?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig ikke rart, når man ikke kan hjælpe sit barn, men det kender du jo alt til...

      Hvis du ikke allerede har læst min update, så var alle blodprøverne normale, og tanken om rygmarvsprøven var pga. mistanken om borelia, men det er jo så ikke aktuelt mere.

      Nu venter vi på kontrol på børneafdelingen i starten af august, for hænderne og fødderne sover desværre stadig med jævne mellemrum :-(

      Knus
      Laila

      Slet
  4. øv hvor lyder det bestemt ikke rart. Håber at I får hurtigt svar.
    Prøvede selv med en syg dreng for...ja nu er det 2½ år siden....og lægerne kunne ikke finde ud af hvorfor han var så dårlig. Jeg googlede på nettet (mega dumt, for man bliver såååå bange). Min intuition og angst sagde mig, at problemet lå i hjernen og det fik jeg desværre ret i. Det var nu ikke for at gøre dig nervøs,men hold fast i, at I kender jeres barn bedst OG lyt til din moderlige intuition (der nogle gange kan være svær at høre pga. angst). Håber at alt går godt, så I får en dejlig og rolig sommer. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er som sagt ikke sjovt, når man ikke kan hjælpe sit barn med at blive rask, fordi man ikke selv aner, hvad der er galt eller kan mærke hendes symptomer.

      Jeg tror, at det er noget i hendes ryg, som klemmer på nerverne og giver føleforstyrrelser, måske pga. hun vokser så meget i øjeblikket, men det vil kontrollen på børneafdelingen i starten af august forhåbentlig vise mere om...

      God sommer til dig også :-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...