fredag den 12. juli 2013

Dinoer og traktorer

To børnefødselsdage i træk - Filips 2 års og Davids 4 års - er som regel altid = en del nyt legetøj, som der skal findes plads til, så der måtte lige bores en ekstra hylde op over Davids seng til alle de nye dinoer fra Schleich :-)

Idéen med at bruge billedhylderne fra IKEA til dyrene har jeg fundet hos Pernille, Mor med meget mere, og udover at pynte, så er det også nemt for drengene at finde deres dyr. Den eneste ulempe er, at hylderne er forholdsvis smalle, så dinoerne må ikke have for store fødder, og derfor står den nye Giganotosaurus på kommoden i stedet for på hylden ;-)

Drengenes senge er blevet redt med en anden gave - nemlig det nye sengetøj med genoptryk af de gamle 70'er klassikere med æbler og Sovetrine elefanter fra Night and Day (det tidligere Nordisk Tekstil). Sengetøjet har jeg købt hos sovedyret.dk, som jeg varmt kan anbefale.

I sengene bliver der ofte storhygget om eftermiddagen med læsning af nogle af de mange forskellige bøger om traktorer, som Filip fik i gave af min faster. Jeg har derfor snart helt styr på ballepresser, såmaskine, harve, frontlæser mv., for Filips yndlingsbog i øjeblikket er nemlig "Min lille bitte bog om traktorer

Hvad er i øjeblikket dine børns yndlingslegetøj?






6 kommentarer:

  1. Sikke fine dinoer og en god idé med IKEA hylden.
    Jeg kan godt huske tiden med traktorbøgerne - den har Adam overstået nu. Hans yndlingslegetøj er for tiden rollespilsudstyr af alle slags, bøger (han læser selv meget, men jeg læser Harry Potter for ham i øjeblikket) og Nintendoen.
    God dag til dig.
    Kh Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en rigtig god idé med hylden, som jeg jo har napset fra Pernille ;-)

      Ungerne bliver så hurtigt store, så snart er det mine børn, der læser selv - men indtil videre nyder jeg højtlæsningen og håber, at vi kan holde fast i den mange år endnu, og selvom de bliver store, for så vil jeg også elske at læse Harry Potter, Eragon eller Ringenes Herre for dem ♥

      Slet
  2. Super idé med Ikea hylderne :)
    KH Lena

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er bare rigtig gode til den slags - og når Schleich dyrene ikke mere er yndlingslegetøjet, så kan de jo fungere som billedramme igen eller til andet krims krams, som man ikke kan leve uden ;-)

      Slet
  3. Ser super fint ud, tak for linket :)
    hvis du vender hylden på hovedet slipper du for kanten og så kan de store fødder måske også være der? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Pernille - og det var da så lidt ♥

      Du har en pointe med at vende hylden på hovedet, men omvendt sørger kanten også for, at Filip ikke får alt for mange blå mærker, når han stjæler dyr, for så bliver de jo stoppet lidt og rammer ham ikke lige i panden :-D

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...