tirsdag den 30. juli 2013

Månedens Retro-favorit #7

Månedens retro-favorit for juli måned er en lille hjertepung til Helena, som hun kan have i sin skoletaske, når hun starter i 0. klasse efter sommerferien.

Den lille hjertepung er syet efter denne DIY. Jeg havde lidt kvaler undervejs med at forstå vejledningen, når det galt foeret, så jeg måtte ty til opsprætteren, men ellers er det en fin DIY med gode billeder. Jeg har dog valgt at undlade kantstikningen rundt om pungen, da jeg synes, at den er pænere uden.

Da Helena elsker "tøsefarver" og specielt lilla, faldt valget på dette fine retrostof, som jeg har købt af Marlene, Den Retro Husmoder, for lææænge siden. Hjertepungen er foret med volumenvlies og lilla tekstilvoksdug med hvide prikker. Lynlåsen er fra gemmerne, og det er rart med denne slags små projekter, hvor man kan bruge nogle af lynlåsene i knap så gængse størrelser og farver ;-)

Det er sikkert unødvendigt at fortælle, at prinsessen blev MEGET glad for sin nye pung, og at vi allerede har hængt den på plads i hendes lilla LEGO skoletaske, som hun glæder sig til snart at kunne tage i brug 

PS: Jeg må tilstå, at jeg helt havde glemt at poste Månedens retro-favorit for juni måned, men så er det jo godt, at man kan "snyde" lidt og gå bagud i månederne på Blogger ;-)


2 kommentarer:

  1. ej hvor er den sød:-) - stoffet er så skønt, og det var faktisk en af mine alle første retro stoffer i tidernes morgen:-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...