tirsdag den 6. august 2013

Sommerlopper #3

Der kom flere sommerlopper med hjem, da jeg i weekenden atter besøgte Lions Club loppemarkedet i Nykøbing Sjælland.

Jeg var egentlig på jagt efter en kobberbakke a la denne hos Trine, Stjernepels, men det blev i stedet til dette lille kobberfad, som jeg måtte slippe en 10,- for, og indtil videre er det da en fin erstatning ;-)

Det lille kobberfad har står nu i vores ene stuevindue, hvor det har fået selskab af de små marmorstager fra første loppebesøg, som jeg også måtte slippe en 10,- for.

Når det ikke er dyrere, kan jeg jo godt lige teste, om de sidste nye trends nu også er noget for mig: om marmor nu alligevel minder mig for meget om min egen opvækst i 80'erne (hvor jeg med gru kan huske køkkenrulleholdere og andre marmorrædsler!) - eller om kobber bare ER for mormoragtigt til at blive rigtig fedt i mit hjem...

Jeg må nok bare indse, at jeg aldrig får et supertjekket hjem, hvor de sidste nye trends er repræsenteret på en fed og dybt personlig måde = de hjem, man ser i boligmagasinerne - OG jeg er sikker på, at de hjem er uden mænd, som har en holdning til boligindretning, som min desværre har :-D

Er du også "samspilsramt" på indretningsområdet, eller bestemmer du suverænt, hvordan I bor?

Og spørgsmålet mellem linjerne er, hvordan lister du alligevel din vilje igennem :-D



2 kommentarer:

  1. Jeg er vild med de fine marmorstager- så sig lige til hvis de bliver for 80'er agtige ;)

    Her bestemmer jeg fuldt ud - manden bestemmer i kælderen, eller i hvert fald halvdelen af kælderen :D tricket her er at få det til at lyde som om ALT har en praktisk betydning - ny fin hvid reol til at pynte med fine nye skåle fra Lucie Kaas osv kom i hus ved at forklare vigtigheden af at HANS anlæg ikke havde godt af at stå på gulvet ;) at jeg så kan snige "unødvendige" sager med som gul elefantplakindretning og den slags med hjem er fordi han bare synes at jeg skal have lov fordi han synes om min indretning - for nej han har ikke den store interesse selv, men tingene skal helst være praktiske i hans øjne - han forstår ikke at ting bare skal stå til pynt :)

    Og så vil jeg lige tilføje at jeg heller ikke helt er overbevist om marmor og kobber endnu og slet ikke det grafiske som mange andre har meget af - så her er moden heller ikke i høj kurs - jeg er til det lyse og romantiske tilsat skæve ting og sager for at bryde - som en knaldorange retro arkitektlampe ;)

    Smil

    SvarSlet
  2. He he det skal jeg gøre :-D

    Jeg er absolut ikke en trendsætter eller på forkant med noget som helst inden for boligindretning, for oftest skal tingene lige "gro lidt på mig", før jeg falder for noget - og til den tid er det sikkert nået at blive yt ;-D

    Jeg er en stor tilhænger af funktionalisme og er ikke så meget til nips=for meget at tørre støv af på, eller som katte og børn kan smadre, så på det punkt er Nielsen og jeg enige.

    Udskiftelige ting som pudebetræk mv. kan han også godt leve med skiftes efter humør og modeluner, men når det kommer til mere blivende ting, som møbler og specielt ting, der skal bores op på væggen, er det ikke nemt at forhandle sig frem til noget herhjemme...Og kunst er vi slet ikke enige om, da min smag helt klart er mere moderne end hans, og da han borer, har han jo fat i den lange ende :-D

    Smil

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...