mandag den 9. september 2013

5-minutters DIY #5

Da vi var på tur i skoven i går, samlede børnene en masse "hatte" fra agern.

De er nu blevet transformeret til fine filtkugle-agern, som jeg har fået idéen til hos Smilerynker.dk :-)

Materialer
  • "Hatte" fra agern
  • En lille børste (fx en kasseret tandbørste el.lign.)
  • Filtkugler (fx fra Søstrene Grenes)
  • Limpistol og tilhørende lim

Sådan gør du:
  • Børst "hattene" af for jord mv.
  • Varm limpistolen op
  • Lim filtkuglerne i 

Og voila - så har du det fineste efterårspynt!

Det er en rigtig fin aktivitet sammen med børn - dog skal de lige have lidt hjælp med limpistolen, for limen er jo meget varm og kan nemt brænde de små fingre ;-)



4 kommentarer:

  1. Sikke en sød ide...

    De vil da også være søde i en juledekoration

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige nu pynter de i Wiinblad skålen på vores spisebord, men du har helt ret i, at de også ville være søde som julepynt, så det må jeg huske, når den tid kommer :-)

      Slet
  2. ja de er så smukke, lavede selv nogle sidste år (filtede selv kuglerne, da SG ikke lige var inden for rækkevidde ;)). I år vil jeg male skallerne inden i med glitter og bruge dem til julepynt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de nemlig og god idé at filte dem selv (jeg fik lokket min far i SG, for sådan en har de nemlig i Roskilde ;-))

      Det lyder også som en god idé med at male dem med glitter, så det vil jeg glæde mig til at se på din blog :-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...