mandag den 30. september 2013

Et nyt job i kikkerten

- Idag kom så dagen, hvor jeg officielt kan sige, at jeg har fået et nyt job: Holbæk Kommune har nemlig købt Brorfelde Observatorium for 10 mio og skal til at lave et stort oplevelses- og videnscenter, hvor jeg skal være tilknyttet som naturvejleder :-)

Hvis du synes, at navnet Brorfelde lyder bekendt, så var det her, at sidste års julekalender, Julestjerner, blev optaget - hvor Bob og Sus kiggede i den store Schmidt kikkert, og tårnet i værkstedsbygningen lettede og blev til et rumskib.

Jeg glæder mig vildt meget til at være med til at starte et helt nyt formidlingscenter op; til at være en del af et hold, som har samme mål - og ja helt sikkert også til at få min daglige gang i "De Sjællandske Alper", for smukt kan man ikke komme uden om, at der er ;-)

Du kan læse mere visionerne for Brorfelde Observatorium her

Kuplen, som huser den store Schmidt kikkert

Værkstedsbygningen, hvor astronomi-kikkerterne blev bygget 

Udsigten fra bakkerne

Værkstedsbygningen

Bakkerne, som er formet af sidste istid

"Der er guld i bakkerne!", som Grusgrevinden, Vera Grus, sagde i Julestjerner
En af de andre kupler, som huser en nyere kikkert, som bruges af nutidens astronomi-interesserede 

14 kommentarer:

  1. Hvor fedt! Stort tillykke :) det lyder super spændende og fantastiske arbejdsomgivelser - de fåes vist ikke meget bedre ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde - og ja, jeg føler mig også ret heldig at skulle se ud på den udsigt fra mit kontor ♥

      Knus

      Slet
  2. Tillykke med det nye arbejde og de nye udfordringer det medfører :) Det ser super skønt ud, det område du kommer til at arbejde i :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak - jeg er også spændt på at se, hvad det er jeg har kastet mig ud i ;-) Og ja området er virkelig en perle - specielt Maglesø, som ligger lige i nærheden er virkelig smuk, og det underlige er, at jeg faktisk er kommet der en del som barn til julearrangementer på en gård, der hed Hulsbjerggård, så sådan er verden nogle gange så lille...

      Slet
  3. Svar
    1. 1000 tak Fru Fausing, og skulle du have lyst til at lufte den skønne Ane på de kanter, så giver jeg en kop kaffe til moderen og selvfølgelig også til Fyrsten, hvis han også må blive luftet ;-)

      Knus

      Slet
  4. Fedt! Tillykke, det lyder virkelig spændende.

    SvarSlet
  5. Tillykke med det nye job. Hvor spændende at være med i noget helt nyt.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Signe - og ja, det bliver bare så spændende at starte noget helt nyt op :-)

      Slet
  6. Tillykke . Det lyder spændende. Det er sjovt når,du skriver om dit arbejde. Man kan høre at du brænder for det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have Linda :-) Det er sjovt, at du skriver det, for mine indlæg om naturvejledning er faktisk nogle af de indlæg, som færrest læser, så derfor er jeg også ekstra glad for at høre, at du kan lide at læse dem, for det er virkelig noget jeg brænder for.

      Slet
  7. Tillykke med det nye job- det er dog et fantastisk sted du skal være- og spændende med det nye center.
    mÆRKELIGT AT FÆRREST LÆSER DE INDLÆG- MEN (hov) måske der bare er flere der klikker på kreaindlæggene, fremfor naturfagene- som jeg jo elsker.... pt har josefine gang i 3 dage i børnehaven med noget efterårs noget... det er da dejligt at de arbejder med det der er gang i i naturen lige pt...

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...