mandag den 21. oktober 2013

5-minutters DIY #6

I efterårsferien fik jeg ikke kun syet nye puder til sommerhuset men fik også hygget mig lidt med papirpynt i form af guirlander og bolde :-)

Materialer:
  • Tyndt karton eller farvet papir
  • Saks/stansejern (jeg har brugt mit stansejern fra Fiskars)
  • Symaskine
  • Sytråd

Sådan gør du:

  • Klip/stans en masse cirkler ud
  • Vælg en rækkefølge
  • Sy cirklerne sammen til en en lang guirlande med alm. lige-ud-sting på symaskinen
  • Husk at have ekstra snor i top og bund til ophængning (og at hæfte ende på start/slut cirkel)

Og voila - så er din guirlande færdig, og du kan variere den i det uendelige fx ved at sy flere cirkler sammen, som jeg har gjort, så det bliver små bolde. 

Papirguirlande med små bolde

Papirguirlanden med små bolde hænger på Helenas værelse over den fine fugle plakat fra Mimi's Circus

En fin enkelt papirguirlande pynter over køkkenvinduer og dør (samme pastelfarver som den forrige)

Resten af guldcirklerne blev til små bolde, som vil være søde på en nøgen vintergren fx med mine glimmer-agern

7 kommentarer:

  1. Ej en fin ide - jeg MÅ OG SKAL da have fat i sådan et standsejern : ) det ser vildt godt ud og så dejligt enkelt ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er guld værd sådan et stansejern, for det er nu engang lettere og hurtigere at stanse cirkler ud end at klippe dem ;-)

      Slet
  2. SKØN ranke - der sker ligesom lidt mere, end dem, der bare består af én cirkel pr. led - det kan jeg godt li' :-) Jeg sukker også efter sådan et stansejern, men jeg bliver bare så nærig, når jeg står der med en dims til 200+ som jeg ikke ved heeelt hvor meget jeg vil bruge :-/ Men din DIY lokker mig ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bare et forsøg med "boldene", men som du selv siger. så sker der lidt mere end ved den flade, traditionelle ranke, og det kan jeg godt lide - og med stansejernet er det jo ingen sag at lave mange cirkler, så du må ud investere, søde Trine ;-)

      Slet
  3. Ej hvor er de flotte Laila! Smadder god ide :)

    SvarSlet
  4. Og sikke et dejlig værelse. Det er første gang jeg besøger din blog - her er hyggeligt :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...