onsdag den 2. oktober 2013

Glimmer-agern

For er stykke tid siden viste jeg disse agern med farvede filtkugler, og dem har jeg nu videreudviklet på sammen med Trine, Stjernepels, da vi har "hugget" hinandens idéer og vist frem på blog og Instagram ;-) Skønt, at man på den måde kan inspirere hinanden og finde på noget endnu bedre!

Det er derfor blevet til disse glimmer-agern med hvide pomponer og kobberglimmer, der kan hænge til pynt på en nøgen vintergren, når den tid kommer. Indtil da lånte jeg lige mit nye "juletræ" fra House Doctor til at agere model, og det var det egentlig også fint til ;-)

Pomponerne er fra gemmerne (mener, at jeg har købt dem i Tiger, som en del af en blandet pose...), og kobberglimmer er også fra Tiger, som en del af et "Gør det selv-glimmerbillede" til en flad 10,-. En noget kønnere anvendelse af det glimmer, hvis du spørger mig, for DIY glimmerbillede-sættet var godt nok grimt, og jeg ville gru for at sætte mine børn til at lave et med tanke om alt det glimmer, jeg så ville have alle de forkerte steder :-D

Jeg har blandet en lille smule glimmer med lim og penslet det på agern-hatten. Pomponen er limet på med limpistol og så en snor i hatten, og voila er du færdig!

- Viste du forresten, at der findes mange forskellige arter egetræer og dermed også størrelser og faconer på agern?

Jeg har brugt agern-hatte fra Rødeg til mine glimmer-agern, da de får de største agern.




8 kommentarer:

  1. hvor er de bare fine, jeg samlede agern i sidste weekend og venter nu på at de bliver tørre. Har set en skøn idé på Pinterest, hvor nødden er syet af stof....på en meget enkel og simpel måde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lene - og jeg må lige ind og lure lidt på Pinterest og se den idé til mere agern-sjov, for det kan man godt blive grebet af ;-)

      Slet
  2. De er simpelthen så fine til det træ fra House Doctor!! Helt perfekt match :-) og god idé at vælge mellem sorterne (det har jeg ikke forstand på, men måtte mase pompomerne op i mine, da de var ret små :-)). Tak for tip - og link ;-) ha' en god lillefredag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde :-) Lige nu hænger de små glimmer-agern på en buket sartrosa nelliker, da det andet er for julet endnu, og der er de faktisk også meget søde ;-)

      Knus

      Slet
  3. åhhh de er så fine.. jeg kommer vidst også til at hugge den ide.. når jeg har været ude og finde nogle "hatte"

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Linda - og ja, gør endelig det, for de er ret nemme at lave også sammen med børnene :-)

      Slet
  4. Hold da op de er skønne :-) sådanne nogle, kunne godt hænge på et træ i min vinduskarm på job, nu jeg skal undvære dig i min hverdag (altså næsten undvære) knus

    SvarSlet
    Svar
    1. - Så må jeg jo se, om jeg ikke har nok til at lave et par stykker til dig også, så du har noget kønt at kigge på, når jeg nu ikke er der til at pynte ;-D

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...