torsdag den 17. oktober 2013

Månedens retro-favorit#10

Månedens retro-favorit for oktober måned var rent faktisk et svært valg at træffe, da jeg havde disse tre skønne puder at vælge imellem alle syet i nogle af mine absolutte favoritstoffer...men valget faldt nu alligevel på Adam og Eva i Edens have omgivet af æbletræ, den famøse slange, skønne blomster, fugle, sommerfugle og løve 

Puderne er syet til sommerhuset - en til hver af mine dejlige guldklumper - der godt kan lide at sove højt med hovedet, og det skal man da kunne gøre med stil ;-) Puderne har alle tittebånd i matchende farve, lynlås i bunden og ens for- og bagside, og størrelsen er 40x60 cm, der passer til IKEA's monteringspuder af samme mål.

Stofferne er fra Den retro husmoder (favoritten), en byttehandel (i form af et penalhus), som jeg har lavet med Helle Malene (pinocchio-stoffet), og sidst men ikke mindst er stoffet med fiskekuttere mv. fra den dejlige Elisabeth a ka Fru Fausing, Fyrsten&Fruen.

Og nej, jeg er slet ikke færdig med de skønne retrostoffer - i hvert fald ikke når det kommer til dem med herlige og farverige børnemotiver, som der er en del af i min samling, og det er jo om at bruge af dem, mens børnene endnu er så små, at de synes, at de er fine og ikke for barnlige!

Og HURRA for efterårsferie, der har givet lidt tid til syning igen, for det har jeg godt nok savnet, selvom en del af dagene nu også har været brugt i sommerhuset, hvor de nye puder blev indviet :-)


Månedens retro-favorit#10 nu som pude til Helena

Filips pude med Pinocchio

Davids pude med fiskere og andet godtfolk i Landkøbing 

5 kommentarer:

  1. Jeg ville også have haft svært ved at vælge - synes alle tre stoffer er pragtfulde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er nemlig bare så fine alle tre ♥

      Slet
  2. Jeg er hel dårlig med Adam og Eva stoffet! Synes det er så fint - både motivet og farverne. Rigtig fine puder I får i sommerhuset.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig virkelig fint, og så er kvaliteten også helt i top (nærmest ubrugt), så farver og alting står knivskarpt :-) Ungerne har som sagt allerede indviet dem, og puderne er godkendt, så nu er de klar til næste gang, vi kommer i sommerhuset, men det bliver nok først i det nye år, da det er for koldt og fugtigt at være der i vintersæsonen.

      Slet
  3. Hvor er de bare skønne de puder - og vildt flot med pipingbåndet! Jeg er især vild med stoffet med Landkøbing og fiskerne - det er så sjovt :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...