søndag den 27. oktober 2013

Sy-tips til tykt tittebånd søges...

Jeg har jo tidligere vist en alternativ brug af viskestykker, og makkeren til Netto-puden med harlekintern har længe ligget halvfærdig og ventet, men nu er den så endelig blevet helt færdig.

Og ja jeg kunne jo bare have valgt den nemme løsning og købt den tilsvarende pude i Netto, da de havde dem, men jeg brød mig ikke om stoffet på bagsiden, så derfor har min version fået mintgrøn bagside og tittebånd i koksgrå uld ;-)

Det der uld tittebånd fra Stof & Stil er så fint men f..... hvor er det noget l... at sy i!!!! Det er så tykt, at jeg helt måtte opgive at sy med trykfod på og nøj, hvor var det noget l.... at sy for- og bagside sammen.

Jeg har brugt Annas (LaRaLil) DIY til at sy pipingbånd, som normalt virker super godt, men gode tips efterspørges til tykt tittebånd, da jeg i min iver har indkøbt yderligere tre pakker i forskellige farver (mindre kunne jo ikke gøre det :-D), og jeg synes, at det giver en rigtig fed effekt.

Pipingbåndet er 8mm tykt og har en meget fast kerne indeni, som man ikke kan trykke flad, dvs. man kommer nemt "op at ride" på kanten af båndet, mens man syr, så det er svært at ramme præcis i syningen ved sammensyning af for- og bagside.

Puden er makker til batik-puden fra House Doctor, som jeg har købt i Farvehjørnet interiør i Holbæk

5 kommentarer:

  1. super fin pude, desværre har jeg ingen gode råd til piping, men holder da øje med indlægget her

    SvarSlet
  2. Tak, Lene :-) - og øv, for jeg kunne nemlig godt bruge lidt tips...

    SvarSlet
  3. Er ikke ekspert i det med at sy pipingbånd, men tænker umiddelbart en lynlåsfod på symaskinen måske kunne gøre tricket?
    Uanset er puden i hvert fald super flot, og kan godt forstå du er vild med den uldpiping :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Ditte :-) Jeg prøvede også med lynlåstrykfod, men tittebåndet er over 1 cm tykt og ikke til at mase sammen, så derfor gik jeg over til at sy helt uden trykfod, der var det eneste, som kunne lade sig gøre...

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...