onsdag den 9. oktober 2013

Udsalgstip og tanker om valg af børnetøj...

Her på det seneste har jeg købt lidt Noa Noa tøj til mig selv, og det har jeg været rigtig glad for både i forhold til kvalitet men også deres design, så da nyhedsbrevet fra deres kundeklub landede i min mailboks, og der var mid season sale med op til -40%, slog jeg til :-)

Denne gang er det dog ikke til mig men til Helena, at jeg har shoppet, så nu er jeg spændt på at teste, hvordan kvaliteten er på deres børnetøj.

Jeg vild med pasformen på tøjet, som passer perfekt til min lange, slanke pige (nederdelen kan fx reguleres i livet), og så elsker jeg bare deres fine detaljer og farvesammensætninger 

En ting er at købe tøj til en 6-årig pige, der nu går i skole og er inde/sidder stille en stor del af dagen og som er god til at passe på sit tøj, men en anden er at købe tøj til hendes to mindre brødre på 2 og 4 år, der stadig går i vuggestue og børnehave. Det stiller nemlig nogle helt andre krav til tøjet, så derfor har jeg shoppet vintertøj til mellemstemanden, David, i H&M, og det er jo alt andet lige noget billigere end Noa Noa og en helt anden kvalitet...

Valget af tøj fra H&M er dog helt bevidst, da David er en rigtig dreng=hård ved sit tøj, fordi verden udforskes for fuld knald!, og så gider jeg ikke at sidde og ærgre mig over, at der er kommet pletter/huller på noget helt nyt (og dyrt) tøj,  men vil hellere glæde mig over, at han har haft nogle gode dage i børnehaven ;-) 

Hvad med dig - er du et "mærkedyr", eller hvad spiller ind, når du køber tøj til dine børn?


11 kommentarer:

  1. Hvor er det pigetøj bare nydeligt :-) Jeg ved ikke med din datter- men Pernille kommer hjem fra skole med rifter og sår på kroppen fra fald på asfalten og ned af de træer hun og en anden pige klatrer i - så vi holder os hoveddsageligt til de hjemmesyede leggings og en del arvetøj- og lidt fra H&M også...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville ønske, at jeg havde tid til at sy noget mere til Helena, men det har jeg desværre ikke...hun er nu også blevet meget bevidst om, hvad hun kan lide/ikke lide, hvilket bærer præg af, at de andre piger går i mærkevarer (nogle dyrere end andre fx Pomp de Lux, Noa Noa og Nümph), så mors hjemmesyede tøj er ikke altid i særlig høj kurs - ikke fordi det ikke ligner de ting, hun kan lide, men fordi det ikke er det=mærkerne, så selvom man bor på landet, så starter mærkevareræset tidligt.

      Slet
  2. Til de små sniger der sig ofte mærker ind - Men til min store dreng skal det bare være billigst muligt... Han er igang med sit teenager-voksespurt, så han er alligevel vokset ud af alt på ganske få måneder - Så han er dyr i tøj lige meget hvad...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også, at der er virkelig mange fine ting, men desværre bliver jeg bare tit skuffet over kvaliteten af både stof og syning, for der forventer jeg altså noget mere af de dyre mærker end H&M, og så er det altså dyrt at holde tre børn med tøj, men det kender du jo alt til ;-)

      Slet
  3. Da Johanne var mindre købte jeg næsten udelukkende mærketøj som Alba baby, men nu hvor hun nærmer sig to år og der er kommet fuld fart på hende, er jeg gået over til billigtøj. Hun kan ødelægge tøjet første gang det bruges, hvis vi er uheldige, så jeg gider heller ikke ærge mig over dyrt tøj. Når hun bliver større og måske begynder at passe på sit tøj igen, får hun sikkert fint tøj igen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Alba baby er også et virkeligt fint, dansk design, men til de priser har jeg heller ikke lyst til at være med, når man har nogle bulderbasser, som hurtigt kan ødelægge det meste ;-)

      Slet
  4. Ulveblusen har jeg også lige købt til Bassen og han elsker den : )

    Her har vi hidtil kun købt h&m til Bassen, Dullen har vi arvet ALT til fra min venindes datter, så hun har været klædt i nok alle tænkelige mærketøj da hun ikke køber andet og har jo kunnet se kvaliteten ofte er væsentligt bedre end h&m, så nu hvor vi har fået lidt mere råderum i økonomien så vil jeg til at gå efter lidt at de gode mærker til Bassen også, dog langt fra fuld garderobe da h&m har så mange fine tryk og farver som falder lige i Bassens smag - så en god blanding ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har David også været vild med fra dag 1 :-)

      Det er så skønt med lækkert arvetøj - det fik jeg også, da ungerne var mindre - men nu er det kun Filip, der kan arve fra David=der skal købes nyt til de to store, og det er dyrt, selvom man blander både mærkevarer og H&M, for de vokser bare så stærkt!

      Knus

      Slet
  5. Tak for supergodt indlæg. Jeg følger også løbende med herinde, og syntes du skriver rigtig mange gode ting.

    Jeg handler meget af mit tøj her: http://www.tuffkids.dk/boernetoej-junior-str-104-128.html
    Hvad mener i om disse produkter?

    Mvh
    Helene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Helene - det er jeg glad for at høre :-)

      Jeg kender ikke den hjemmeside, du henviser til, så der må jeg lige ind og lure...

      MVH
      Laila

      Slet
  6. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...