fredag den 1. november 2013

Månedens retro-favorit#11

Månedens retro-favorit for november måned er de skønne, grønne kløvere fra Graziela, der sammen med nogle af mine andre yndlings retro-børnestoffer er blevet til 10 tal-ærteposer :-)

Min mellemstemand, David, på 4 år har nemlig lidt svært ved tallene, og har brug for lidt alternative metoder til at lære tingene på, så derfor tænkte jeg, at tallene måske kunne sidde bedre fast, hvis de kunne leges ind.

Jeg har syet ærteposerne efter dette mønster. De er ens på for- og bagside, og jeg har valgt at sy dem dobbelt, dvs. jeg har syet et gammelt hvidt lagen bagpå retrostofferne for at forstærke dem lidt, så de bedre kan tåle at blive leget med.

Tallene har jeg skåret ud i strygestof, som jeg har købt hos Anna, LaRaLil, og skabelonerne til dem er fra et gammelt applikationsmønster fra Stof & Stil. 

Ærteposerne er fyldt med plastgranulat, så de kan tåle at blive vasket, hvilket er ret praktisk, når man også har en lillebror på 2 år, der nogle gange stadig synes, at tingene skal i munden ;-) 

David blev heldigvis rigtig glad for de fine ærteposer, og der bliver leget med dem på alle tænkelige måder, men om de er med til at knække "tal-koden" for ham - ja, det vil tiden jo vise :-)



2 kommentarer:

  1. hvor er de fine og ups jeg nåede slet ikke oktobers udfordring....må hellere få gjort noget ved det ;D

    SvarSlet
  2. Jeg er sikker på det nok skal hjælpe på talforståelsen at få det leget ind på så smuk vis!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...