lørdag den 7. december 2013

5-minutters DIY #7

I dag har ungerne og jeg sørget for, at fuglene også mærker, at det snart er jul, for vi har nemlig lavet lidt lækkert til dem i form af foderkogler, dvs. kogler fyldt med kokosfedt og fuglefrø :-)

Materialer:

  • 1 pakke Palmin (kokosfedt)
  • Fuglefrø
  • Fyrrekogler
  • Snor
  • Saks
  • Kniv 
  • Skål
Sådan gør du:
  • Tag Palmin ud af køleskabet og lad det stå ved stuetemperatur, så det bliver blødt
  • Ælt fuglefrø ind i Palmin
  • Sæt snor i koglerne
  • Kom blandingen af Palmin og fuglefrø ind mellem kogleskællene
  • Sat dem uden for, så de størkner
  • Hæng op
Og voila - så er der hjemmelavet lækkerier til fuglene, som de meget bedre kan lide end mejseboldene, som du kan købe i butikkerne, og så er det alletiders aktivitet at lave med børn :-)






2 kommentarer:

  1. De blev da rigtig lækre (hilsen Andrea ;-)) hvor køber du fuglefrø for jeg kigger efter andet end det med korn i - og solsikke- :-)

    SvarSlet
  2. Hej Ellen (Andrea) ;-)

    Det er min far, som køber fuglefoder til mig i Roskilde, men jeg har fundet et link til samme type, som jeg bruger: http://foderhallen.dk/produkter/61-foder/241-brogaarden-4-birds-standard/

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...