mandag den 9. december 2013

Homemade a la Molo

Jeg forsøger at holde fast i, at jeg syer hver mandag aften, mens manden er til bueskydning, og ungerne er puttet, for dels får jeg lavet noget, som JEG synes er sjovt, og så bliver det jo også til nogle fine ting, hvis jeg selv skal sige det ;-)

Denne gang er det nu ikke blevet til noget til mig selv, men en kjole til Helena inspireret af Molo syet af det lækreste isoli med stjerner og neonpink rib fra Stofdepotet.dk. Det pink gros grain bånd med stjerner har jeg købt i Stof 2000 for længe siden, og det gav lige det sidste pift til kjolen.

Jeg har brugt det samme mønster til kjolen, som jeg brugte til Helenas glimmerkjole, og denne gang har jeg lavet halsribben endnu smallere, for at få lige præcis det look, jeg gik efter.

Jeg slås stadig noget med at få halsen pæn nok, dvs. stram nok, da stoffet har en tendens til at strække sig for meget, så halsen bliver for stor/løs i det, så gode råd modtages med kyshånd!

Selvom det er samme mønster, har kjolerne et vidt forskelligt udtryk, og Helena er vildt glad for begge to - og det samme er jeg, da faconen er virkelig fin til hende, og det glæder mig, at hun stadig har lyst til at gå med noget, som hendes mor har syet 






16 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin - når resultatet er så fint så er jeg sikker på Helene vil gå i dine Kreationer mange år endnu ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak - det var sødt sagt ♥

      Slet
  2. Svar
    1. Tak, skal du have - og ja det er den faktisk både at se på og have på, for stoffet er virkelig lækkert og blødt ;-)

      Slet
  3. Sød kjole, jeg er fuld af beundring for at du får galskaben så fin, når det er fast gros gradin bånd på en elastisk kjole :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, Pia - og hvis jeg har fået skrevet det lidt snørklet, så er halsen ikke syet af gros grain bånd, men af neonpink rib - det er kun mærket med stjernen i siden af kjolen, som er syet ud af bånd ;-)

      Slet
  4. DET kan jeg godt forstå hun vil - det er simpelthen så pænt syet, jeg kan altså ikke forstå du først for nylig har kastet dig over jerseyen! Smukt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker søde ♥

      Jeg er jo super perfektionistisk, så det er nok derfor, at jeg først nu har kastet mig over jersey, da jeg synes, at der er lidt udfordringer mht. til fx at få rib pænt, som man jo ikke har, når man syer i fast stof, og så bliver det jo ikke 100 %, som jeg gerne vil have det...men det kommer jo nok med lidt øvelse ;-)

      Slet
  5. Svar
    1. he he galskaben var da ellers meget sjovere end halskanten ;-D

      Slet
  6. Jeg har det som dig… den der hals kant, enten er ribben for løs, udskæringen for vid, ribben for høj, så jeg håber du knækker koden og deler den med os andre. :-)
    Når det så er sagt, er det da en helt fantistisk fin kjole. den kan jeg godt forstå du er stolt af.
    KH Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt at høre, at vi er flere som slås med det l...! og 1000 tak for roserne, Gitte :-) Og ja jeg deler selvfølgelig gerne, hvis jeg knækker koden.

      Slet
  7. Hvor er den super super fin, og ja du har ret meget "a la Molo" :)
    Hmm jeg har ikke problemer med ribkant i hals. Jeg måler udskæringen med målebånd som jeg ligger ind til stoffet og runder. Trækker 2-3 cm fra i længen og har den næsten altid 6cm høj. Synes det bliver pænt. Håber det giver mening :)
    kh Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have Libbie :-)

      Nu har jeg jo længe beundret dine jerseykreationer, så 1000 tak for tippet, for så vil jeg prøve, om jeg kan gøre dig kunsten efter næste gang, jeg kaster mig over at sy i jersey :-)

      Slet
  8. Hvor ser dine syninger pæne ud, og stoffet er da lækkert, hvis pigerne bliver taget med på råd om model og stof er jeg ret sikker på at de synes det er fedt at mor syr til dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Ellen - og ja, du har nok ret, men jeg synes nu stadig, at de hurtigt bliver nogle små "mærkedyr", fordi de hører, hvad de andre tøser går i...og selvom jeg på mange områder synes, at mange af os, som syer selv, laver tøj, der er forarbejdet 100 % pænere end mange af de dyrere mærkevarer, så kan vi jo ikke hamle op med den ensidige fokusering som mange mødre - og dermed også deres døtre -desværre har på, at tøjet skal hedde det rigtige :-(

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...