torsdag den 2. januar 2014

Amalies kager

Udover at julehygge og nyde, at vi har haft fri til at sove længe, lave ingenting og lege med julegaver hele dagen, så har jeg fået syet fire kager i juleferien, som er fødselsdagsgave til Davids veninde/on-off kæreste, Amalie, der bliver 6 år idag :-)

Jeg har taget udgangspunkt i billedet af kager, som var på kageæsken fra Søstrene Grene, og derefter lavet et mønster, som passede til rummene i æsken.

Materialerne er fra gemmerne, og hvis du ikke lige kan se det, så er det en chokoladekage med jordbærsnask og chokoladepynt på toppen, medalje med flødeskum og jordbær, medalje med jordbærglasur og blåbærpynt og en hindbærkage med chokoladebund pyntet med hele hindbær og chokoladestreger.

Jeg er sikker på, at kagerne nok skal blive et hit hos Amalie og hendes lillesøster, Mathilde, og jeg har hygget mig med at lave dem, så det er jo ren win win 




8 kommentarer:

  1. Min 6 årige derhjemme ville elske kagerne!

    Rigtigt Godt Nytår!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan kun sige - så kom igang, for det er virkelig sjovt og nemt at lave legemad i filt, og ungerne elsker det :-)

      Slet
  2. De er ikke mindre end fantastiske! :))

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Eva - den kompliment betyder virkelig meget for mig, når den kommer fra en så dygtig håndværker som dig ♥ og her kommer snart to nye tænder i din fine tandfe, for Helena taber snart begge fortændre i overmunden ;-)

      Slet
  3. Wauw! Endnu engang imponere du med filt kager : ) er helt sikker på de er blevet taget godt imod af modtageren, jeg er især vild med at de passer i deres helt egen æske - totalt prof ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde - og ja du har helt ret, for Amalie blev nemlig rigtig glad, da hun åbnede gaven, og hendes glade ansigt var alt arbejdet værd ♥

      Jeg vidste med det samme, jeg så æsken, at den skulle bruges til legemad, og så giver den form for emballage også lige det ekstra, som gør, at gaven går fra at være fin til at ligne en million og endda til billige penge, da den er fra Søstrene Grene ;-)

      Slet
  4. Hvor er du imponerende dygtig - jeg har slet ikke gejsten til at arbejde i filt, jeg kommer altid til kort hvis jeg skal sy i det og sådan noget...

    Ihh, men hvor ville jeg gerne have sådan et sæt til Alba

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var sødt sagt ♥

      Jeg synes, at filt er vildt nemt at arbejde i, og man kan forholdsvis let lave mange sjove varianter, og så er det også et arbejde, som man kan gå til og fra, når man nu har små børn, som du og jeg har ;-)

      Jeg syr det som regel altid i hånden, da jeg synes, at det er lettest, og giver det pæneste resultat - og jeg syr bare med helt alm. stikkesting, så der er heller ikke det store show med det...og man kan snildt nørkle sådan et par kager henover et ammende barn, og det går sgu ikke lige med symaskinen med mindre man har seriøst lange bryster :-D

      Jeg sender dig gerne et par mønstre over mailen, som er lette at gå til, hvis du er interesseret i at lave nogle kager til Alba?

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...