torsdag den 27. februar 2014

Fastelavn 2014

I dag sendte jeg en Hulk, "Manden med den gule hat" (fra Peter Pedal) og Belle afsted for at fejre fastelavn i skole, vuggestue og børnehave, og nøj hvor de var spændte og glade :-)

Det er kun Filip som har hjemmelavet kostume i år, for de to store ville gerne have købe-kostumer, og for at være helt ærlig så kommer man ikke så langt for samme pris/tid, hvis man skal sy prinsessetøj eller muskelmand, selvom jeg nu stadig synes, at det er sjovt at sy kostumer selv.

Filips kostume består af et par gule velourbukser i fast stof, som jeg fandt på udsalg i H&M for 30 kr., en hjemmelavet gul bluse, som jeg har vist frem i dette indlæg og så selvfølgelig af den gule hat, som er lavet af en gammel hat beklædt med gul filt vha. gulvtæppetape. Peter Pedal look-a-like aben er købt for fornylig i Netto.

Vi har også hygget os med at lave fastelavnsris med fastelavnskatte, der er blevet pyntet med pailletter fra Tiger og klistremærker fra Søstrene Grene. Rosetterne er lavet af papir fra Søstrene Grenes og Minimega og pyntet med glimmercirkler, som jeg har udstanset i klistremærkeark fra Tiger.

Planen er, at fastelavnsrisene også skal pyntes med slik som en overraskelse på mandag, hvor det jo er fastelavn, men det ved ungerne ikke endnu, og indtil da nyder jeg bare at se på deres fine kreationer på de nøgne birkegrene ;-)

Alle billederne er fra Instagram, som jeg lige i øjeblikket er mere aktiv på end bloggen, da jeg har travlt på arbejdet i øjeblikket, og så er telefonen hurtigere at bruge, end hvis man først skal starte pc'en op...



1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...