mandag den 10. februar 2014

Homemade til mor og datter

Det er blevet vinterferie og dermed også lidt ekstra sy-tid og gennem overlockeren er bl.a. kommet en bluse til mor og et par leggins til Helena :-)

Min bluse er syet efter model 102 i SY Magasinet nr. 01 2011, men jeg har kortet hoftestykket meget af, for jeg synes, at det er pænere med et smallere stykke. Jeg er ret stolt af resultatet, for blusen passer mig rigtig fint, OG halsen er denne gang blevet helt perfekt, så øvelse gør mester :-)

Hvis du har lyst til at gøre mig kunsten efter, vil jeg anbefale, at du vælger en størrelse mindre, end du plejer at bruge; jeg har syet min bluse i str. S, men da det er en en oversize-model med brede skuldre, der ender ud i smalle ærmer og med god vidde i, så er der god plads i modellen.

Helenas leggins er syet efter DIY hos Marapytta - og jeg kan kun sige PRØV DEN! De sidder så fint på hende, og det er virkelig dejligt at have fundet et mønster, som passer så godt, for så er det er jo ingen sag at lave fine leggins 

Stoffet til begge dele er en fantastisk lækker viscose jersey fra Stofdepotet.dk til kun 35 kr/m., og heldigvis har jeg det også i en pudderfarvet version, så der er mulighed for nye skønne projekter :-)


















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...