tirsdag den 22. april 2014

Fernanda buksedragt

Da ungerne var kommet godt afsted i børnehave og skole i morges, så satte jeg mig ved symaskine og overlocker - og der tilbragte jeg så min sidste feriedag for denne gang i flow og godt i gang med at sy en Fernanda buksedragt til mig :-)

Jeg er blevet ganske godt tilfreds med resultatet, og det er faktisk mit andet forsøg med dette mønster (første forsøg var i leo viscose jersey, som drillede mig fælt, og billede af mig i buksedragten kan du se på min profil på Instagram...).

Tredje gang er jeg sikker på, at modellen bliver super god, for i jersey var den rigelig lang, da skidtet gav sig under syningen, og denne gang kunne den - trods ekstra sømrum - godt have været længere i livet, da jeg ikke lige har været opmærksom på, at modellen er til en kvinde med en normalhøjde på 168 cm, og jeg er 176 cm...men den kan bruges og kravler ikke op i rumpen, men som sagt ville lidt ekstra længde i overdelen ikke gøre noget ;-)

Det eneste, der mangler, for at den kan tages i brug, er isyning af knap og trense i nakken, da jeg har lavet slids i denne buksedragt og ikke lynlås som i mit første forsøg.

Stoffet er en lækker voile med print fra Stof 2000, og de neonkorale detaljer er fra Betty P.

Har du prøvet kræfter med frk. Fernanda, og hvad er dine erfaringer med mønsteret?


2 kommentarer:

  1. Hvor er den flot!
    Jeg er vild med printet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have Maj, og jeg er også rigtig glad for den, da den både er lækker at have på og se på :-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...